KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. június 13., szombat 7 komment

2009. június 13., szombat 7 komment

I do it my way: Baked brownie


Nem szeretnék ferdíteni, nem az én saját ötletem volt, egy könyvben láttam meg. Mindenesetre máshol ilyennel még nem találkoztam, a brownie-t mindig simán felvágják kockákra, és kész. Én egy kicsit feldobtam a látványt, mert már én magam is untam, hogy életem századik brownie receptjét próbálom ki, hozzátéve, hogy eddig még mindegyik ízlett, ez például konkrétan tökéletes lett.
Bakednek egyébként nem azért nevezik, mert sült, hiszen mindegyik brownie sült. Baked az a funky New York-i cukrászda, ahonnan a recept származik, és ahol én még sajnos sosem jártam.
Jártam viszont a Klasszban, megcsináltam a jó kis parféimat, másodszorra például már majdnem simán ment a dolog. Olyan jó látni, hogy ízlik a vendégeknek (legalábbis azoknak, akiket én éppen láttam, az egyik barátnő volt, az nem biztos, hogy ér). Egyétek, egyétek, egyétek!

Baked brownie

225 g vaj
325 g étcsokoládé
1 teáskanál Nescafé
1 ½ csésze kristálycukor
½ csésze light barnacukor
5 tojás
2 teáskanál vanília kivonat
1 ¼ csésze liszt
1 teáskanál só
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
100 fehér csokoládé és díszítő cukor vagy marshmallow, m&m’s a díszítéshez

A sütőt 175 fokra előmelegítem, egy 23x33 cm-es tepsit kivajazok és sütőpapírral kibélelek. A csokoládét, a vajat és a Nescafét vízgőz fölött megolvasztom, hozzákeverem mindkét cukrot. Ha már szobahőmérsékletűre hűlt, hozzáadok három tojást, majd amikor már kézi mixerrel jól elkevertem, beleteszem a másik két tojást is, utána a vanília kivonatot. Nem szabad túlkeverni, mert akkor nem azt a jó tömény brownie-t kapjuk, inkább egy tortát.
Ezután mehet bele a liszt, a só és a kakaó is, éppen csak elkeverve. 30 percig sütöm, így a teteje ropogós lesz, belül viszont jó szaftos, puha marad. Ha kihűlt, meleg vízbe mártott formákkal kiszúrom. A tejcsokoládét mikróban vagy vízgőz fölött megolvasztom, habzsákba töltöm, és egy vékony lyukú csőrrel mintákat nyomok a süteményekre. A díszítő cukrokat még addig szórom rá, amíg a fehér csokoládé lágy, hogy megtapadjanak.

Szép nagy partiadag lesz belőle.

csokoládé brownie középhaladó délutáni vendégség kertyparty

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr165141324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ugye, hogy ez a tökéletes brownie? :-) örülök, hogy jól sikerült!
végre, végre!! olyan rég keresem a brownie receptemet, és végre megtaláltam... nagyon finom lett - miket beszélek, szenzációs lett!! valóban kivül ropogós, belül szaftos, és elképesztően finom. ha megnyílik a cukrászdád, ott leszek. addigis köszi a sok finom receptet. zsuzsa
mekkora csésze a csésze? kb. hány ml-es?
viksi, nekem eddig ez volt a legjobb!!! mármint brownie ;-)
szepyke, köszönöm!
Sz. ez jobb mint a nigella brownie receptje?
Szerintem nagyon szépek lettek, nagyon ügyes vagy!
süti beállítások módosítása