KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. június 25., csütörtök 4 komment

2009. június 25., csütörtök 4 komment

A bosszantó tökéletlenség: Málnás réteges mini sajttorta


Úgy vettem észre, tetszik az ismerőseimnek, hogy valami egészen más dologba kezdtem, mint amerre az életem tendált eddig. Még az is meglehet, hogy mást is elgondolkodtat, mi is az, amire igazán vágyik az életében. Én pedig még nem is tudhatom, hogy ez csak egy kis kitérő lesz-e, vagy örökre így maradok (persze csak viccből ilyen drámaian). Ez a sajttorta például bosszantóan nem lett tökéletes.

Málnás réteges mini sajttorta

180 g csokis keksz
113 g vaj, megolvasztva
2 evőkanál cukor + 210 g cukor
340 g krémsajt
3 tojás
250 ml tejszín
1 evőkanál citromlé
1 evőkanál vanília kivonat
50 ml málnaszirup (kb. 10 dkg málnából és 2-3 evőkanál cukorból)

A kekszet robotgépben ledarálom, hozzákeverem az olvasztott vajat és a 2 evőkanál cukrot. Én mini sajttorta formában sütöttem, ehhez egy-egy evőkanálnyi csokis réteget nyomkodtam minden lyuk aljára. Ha normál méretű tortát sütök, a tortaforma aljára nyomkodom a teljes csokis masszát.
A krémsajtot simára keverem a maradék cukorral, egyenként hozzáadom a tojásokat, majd a tejszínt, a citromlevet és a vaníliát. Megfelezem a krémsajtos keveréket, és az egyikhez hozzáadom a málnaszirupot. A málnás réteget rákanalazom a formában lévő csokis rétegre, és a 160 fokra előmelegített sütőbe teszem 15 percre, lehetőleg vízfürdőben. (Ha nagy tortát sütök, változik az idő.) Ha letelt az idő, ráöntöm a sima krémsajtos részt, és 20 percre visszatolom. Akkor van kész, ha a széle jól megsült, középen pedig egy kicsit remegős maradt. Tálalásnál egy kis málnaszirupot csepegtettem mellé. A tetejét meg lehet szórni kakaóporral.
Kb. 20 mini sajttortára vagy egy 24 cm-es tortára lesz elég.

Recept Cannelle et Vanille-től, csak ott nem málnás, hanem pisztáciás.

málna sajttorta középhaladó kertyparty

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr45141320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dóri, sajnos ebben nem tudok segíteni, mert ezek csak kb. 3 cm átmérőjűek.
Szia!
Azután szeretnék érdeklődni, hogy ilyen mini sajttorta formát hol lehet beszerezni, és ennek mekkora a mérete és formája? Nekem 10cm-es kapcsos formára lenne szükségem.
köszönettel:
Dóri

miss Muffin 2009.06.25. 21:28:00

naggyon jól néznek ki! szép a kompozíció is! :)

Sunshine Reggae 2009.06.25. 21:28:00

ez kétségtelenül így van: sztem nagyon impresszív, hogy vettél egy fordulatot, és azt csinálod, amihez kedved van:) és látszik, hogy hiszel benne, ez nem csak amolyan útkeresés, hanem this is happening, right now, ha érted, mire gondolok. irigykedés nincs, csak szurkolás - meg már egyszer valami süti kóstolás is jó lenne! ;) x
süti beállítások módosítása