KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. augusztus 09., vasárnap 6 komment

2009. augusztus 09., vasárnap 6 komment

Édes kis semmiség: Kandírozott narancs- és citromkarikák étcsokoládéba mártva


Édes kis semmiség, amivel egy napig el lehet bíbelődni.

Kandírozott narancs- és citromkarikák étcsokoládéba mártva

3 citrom
2 narancs
500 ml víz
600 g cukor
egy nagy csipet só
200 g étcsokoládé

Keresztben vágd vékony karikákra a citromokat és a narancsokat, távolítsd el a magokat. Tedd egy lábosba a gyümölcsöt, öntsd fel annyi vízzel, hogy ellepje. Forrald fel, vedd le a hőfokot, hagyd lassan forrni 15 percig.
Szűrd le és öblítsd át a karikákat, tedd vissza a lábosba, újra öntsd fel vízzel, és újra forrald 15 percig. Ez azért kell, hogy ne maradjon keserű a gyümölcsök héja.
Ismét öblítsd át, majd tedd vissza a lábosba. Most már jöhet a fél liter víz és a cukor a csipet sóval. Forrald fel, majd nagyon lassú tűzön bugyogtasd 40 percig, vagy addig, amíg a folyadékból sűrű szirup nem válik. Ha kész, hagyd kihűlni a szirupban, és ha később szeretnéd felhasználni, így tedd el egy nagy befőttesüvegben. Én itt szünetet tartottam.
Ahhoz, hogy a narancs- és citromkarikákat kiszárítsd, melegítsd elő a sütőt 100 fokra. Csöpögtesd le a szeleteket, tedd egy sütőpapírral kibélelt tepsire, és szárítsd legalább egy órán át. Ha még ragacsos, de már nem csöpög a sziruptól, vedd ki a sütőből, hagyd kihűlni.
A mártogatáshoz temperáld az étcsokoládét. Mártsd bele félig a gyümölcskarikákat egyenként. Tedd őket szilikonlapra vagy sütőpapírra, hogy a csokoládé megdermedjen.
Kandírozás David Lebovitztól.

ajándék csokoládé citrom narancs haladóknak

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr175141310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

köszi a visszajelzést, szuper! szerintem direkt jó, ha nagyon vékony (az enyém a képen túl vastag).
jaaa, a legnagyobb disznosag ilyenkor (sztem) nem megirni, vegul mi is lett

szoval minden nagyon finomra sikerult
a citromokat kicsit tovabb foztem, mint ajanlottad, kipakoltam sutopapirra oket, szepen reggelre maguktol megszaradtak pont jora
sajnos vszleg vekonyabbra vagtam oket, mint kellett volna, igy egy reszukbol csak a hej maradt meg
tortadisziteshez volt eleg boven
vegiggondoltam, igen az lesz
most h kihalasztam a megfotteket, egyaltalan nem olyan szuttyogos az allaguk mint vartam
megsutom a tortat aztan kesobb betolom szaradni oket
koszonom a segitseget + a receptet
az a baj, hogy nem ismerem a gázsütőket. az 1-es fokozat kb. hány fok lehet? ha nagyon meleg, akkor az jutott eszembe, hogy felfűtöd, kikapcsolod, aztán beteszed a citromkarikákat, és egy éjszakára bent hagyod. hátha.
édesem, segitesz?
csinalok holnapra citromos tortat, kvazi-piskota sziruppal atitatva a vegen citromos cukormazzal leontve

arra gondoltam, meno volna nehany ilyen citromkarika a tetejere, csoki nelkul de sutve h a maz megmaradjon
a sutom klasszikus gazsuto, a jolismert 1-es fokozatnal hidegebbet nem tud
szted mit tegyek? [feladni nem szeretnem csak ha nagyon remenytelen]
süti beállítások módosítása