KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. január 21., csütörtök 15 komment

2010. január 21., csütörtök 15 komment

Kezdetnek: Mokka macaron


Számomra a blogomon nagyon jól lemérhető annak a fejlődésnek az íve, aminek egy pontján várható volt, hogy hamarosan felkerül egy macaron is ide. Igaz, hogy ez egy kezdetleges verzió, de a célom az, hogy nyáron a különböző variációmmal a játszótéren az összes általam kedvelt anyukát rászoktassam erre az igen költséges puszedlire, ahogy apám megalázóan hívja. A végső cél pedig az, amikor már csak dekorációnak használom, hogy egy torta oldalát díszítsem vele, esetleg csak úgy mellesleg odateszek egyet valami jobb krém tetejére, mintha legalábbis egy babapiskótát döfnék egy pohár tiramisuba.

Mokka macaron
(15-20 db lesz belőle)

A macaronhoz:
110 g tojásfehérje kettéosztva, felhasználás előtt 4 napot állt a hűtőben feltörve
150 g mandulaliszt
300 g porcukor, ez is kettéosztva
38 g víz

A ganache-hoz:
80 g étcsokoládé
80 g habtejszín
2 evőkanál instant kávépor

1. A mandulalisztet és 150 g porcukrot átdarálok, hogy minél porszerűbb mandulát kapjak. Ezután még át is szitálom az egészet. Hozzákeverek 55 g tojásfehérjét.
2. A maradék 150 g porcukrot és a vizet felteszem főni, egészen 118 fokig melegítem. Ezt belecsurgatom a közben lágy habbá vert maradék tojásfehérjémbe, és az egészet addig verem, míg 50 fokig le nem hűl.
3. A cukorszirupos részt lágy mozdulatokkal belekeverem a mandulás részbe.
4. Két tepsire sütőpapírt terítek, amire egy poharat vagy egy pogácsaszaggatót körülrajzolva kb. 3,5 cm-es köröket rajzolok. Megfordítom a sütőpapírt, hogy a toll ne fogja meg a süteményeimet.
5. Nagy lyukú, sima csöves habzsákból (függőlegesen tartva) köröket nyomok a megrajzolt helyekre. A tésztának szépen terülnie kell, akkor dolgoztam jól. Egy fél óra pihentetés következik.
6. A macaront valahol 180 és 165 fok között kell sütni, az enyém 170 fokon 11 perc alatt készült el. A második tepsim elszúrtam, mert rányitottam a sütőt, ezt senki se csinálja utánam.
7. Ha megsült, lehúzom a macaronokat a papírral együtt a tepsiről, és hagyom kihűlni.
8. A ganache-hoz a csokoládét mikróban vagy vízgőz fölött megolvasztom, a tejszínt a kávéporral felforralom, majd az egészet simára keverem. Hagyom dermedni, hogy aztán habzsákból betölthessem a macaronjaimat.
9. Én a tetejére ecsettel kávés-csokis csíkot húztam díszítésnek. Elvileg nem árt, ha egy napig hűtőben hagyjuk a macaronokat, viszont evés előtt 1-2 órával szobahőn kell tartani.

Ez Pierre Hermé alapreceptje a Macaron című könyvből. Aki részletesebb receptet szeretne, olvassa el Chili & Vaniliájét, nagyon tanulságos.

kávé divat ajándék csokoládé keksz vállalkozó szelleműeknek

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr135141282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

És még milyen szuper finomak :DD
De tényleg, nálunk percek alatt eltűnnek.. Általában csak egy teli tepsinyit sütök, és az 25 kész maki.

Tény, hogy jól fényképezhető kis semmiség, és eddig el tudtam kerülni a kísértést, hogy telenyomjam ételfestékkel. Mert tévút, ha valaki pusztán a dekorativitása miatt csinálja. Nekem most azért kreatív kihívás, mert a lehető legtöbb ízt és színt szeretném kihozni belőle aromák és mesterséges színezékek nélkül.
piszke, megnéztem, nagyon szépek nálad a macaronos képek!
Nahát erről lemaradtam...Nagyon szépek, bár én a francia meringue-s módszerrel csinálom - van fenn pár a blogon. Tényleg ijesztően hangzik, főleg mert én abszulút turorial-t írtam, hogy próbáljam elkerültetni másokkal minden hibalehetőséget, holott ha le van darálva, szitálva a mandulás cucc, kb 10. perc és már a tepsin várakoznak...
Menő ez az új design. Ez a jó a blogban, hogy lehet variálni hangulat szerint : )
egyszer kell egy csokibarna is feltétlen.
nincs hát! ráadásul nem kizárt, hogy holnap barna kedvem lesz, és akkor hipp-hopp lecserélem ;-)
a cím nagyon jó! :D
nekem az a kékes zöld jobban tetszett, nem szeretem a lilának ezt az árnyalatát. :)
remélem nincs harag... :)
menő az új dizájn!:D ráadásul tökre olyan,mint te!
gratulálok szeretem a recepteket, igaz, még nem próbáltam egyiket sem de tetszik..
azt hiszem nyárra megkedvelem a játszóterezést ;)
moha, én nagyon erős feketekávéból egy fél kiskanálnyit tennék ahhoz a tojásfehérjéhez, amit a mandulához keverek. a culinarisban lehet kávéaromát kapni, az lenne hozzá az igazi.
reni, a cukorszirupnak van egy kézipróbája is. készíts magad mellé egy hideg vízzel teli kis edényt, csöppentsd bele egy kiskanálról a cukorszirupot, aminek kemény golyóvá kell válnia a víz hatására. az igazán bátrak a forró szirupból hideg vízbe mártott ujjakkal vesznek minták.
érdekes, hogy többen is írjátok, hogy nem mertetek még nekiállni. biztosan azért, mert kicsit túl van ez misztifikálva, ennél sokkal különb sütiket is csináltatok már!
én sem mertem még neki látni. :)
a Tiéd nagyon jól sikerült, szép lett!

smilingcranberry 2010.01.21. 23:03:00

Gyönyörűek! Nagyon büszke vagyok rád:-)
Gyönyörűek, én próbálkoztam otthon sütni, de nem igazán jött össze. Ha nincs cukorhőmérőm,hogyan ellenőrizzem a hőmérsékletet?(Vagy esetleg a másik, nem főzős módszerrel készítsem?)Én macaron fan vagyok, sokan nem értik mi a jó benne, ők szerintem még nem ettek minőségi sütit, és "lehabcsókozzák".
Üdv.
Andrea
Nagyon szépek! De a 8-as pontnál a kakaópor helyett gondolom a hozzávalókban is írt instant kávénak kell lennie ugye?
Kedvet kaptam tőled én is, a te leírásod eddig a legegyszerűbb,amit olvastam, a sütőnyitogatós módszer eddig eltántorított a dologtól.
Ha szeretnék (instant)kávét a tésztájába is,akkor mennyit és hova keverjek? A száraz részhez,vagy a szirupba tegyem?
Pont a napokban gondolkoztam azon, hogy vajon mikor fogom rászánni magam macaron készítésére. legkésőbb tavaszig szerintem biztos kedvet kapok :) szerintem a tieid nagyon szépek lettek! :)
süti beállítások módosítása