KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. február 11., csütörtök 14 komment

2010. február 11., csütörtök 14 komment

Álmaimban Amerika visszainteget: Tejcsokoládés cupcake

Hogy ezek az amerikaiak milyen hülyeségeket tudnak kitalálni, szörnyű!

Nyárikonyha kérdésére válaszolva: szerencsére nem szoktak kellemetlen élményeim lenni a blogommal kapcsolatban, az őrült kommentelők egyelőre elkerültek (eddig talán egy volt, az is szórakoztató). A barátaim eszméletlenül jófejek, mindig biztatnak, lelkesítenek, igazi kisdobosok. Én magam ellenben minden héten legalább egyszer arra ébredek, hogy fel kéne függeszteni a blogírást, mert van vagy ezer gasztroblog, és ebből száz elég jó is, semmi értelme a tömeget növelnem. Aztán mindig történik valami jó, ami továbbvisz a sárga úton.

Tejcsokoládés cupcake
(kb. 15 darab muffin lesz belőle)

A devil's food cupcake-hez:
170 g vaj
1 csésze kristálycukor
3/4 csésze forró kakaó (fele rész cukrozatlan kakaópor, fele rész forró víz)
másfél csésze liszt
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál só
2 tojás
1 teáskanál vaníliakivonat
1/2 csésze tejföl
(1 csésze=250 ml)

1. A vajat és a cukrot egy lábosban összeolvasztom, majd egy keverőtálban kihűlésig habosítom. Ez géppel állítólag 5 perc, nekem a kézi elektromos mixerrel nem sikerült ennyi idő alatt.
2. Jól elkeverem benne a kakaót, egyesével hozzáadom a tojásokat, végül a vaníliát.
3. A lisztet, a szódabikarbónát, a sütőport és a sót egy tálba szitálom. A tejföllel felváltva, kis adagokban a kakaós részhez keverem.
4. A kész tésztát a papírral kibélelt muffinformákba öntöm. Elég 3/4-ig tölteni a mélyedéseket.
5. 180 fokos sütőben 20 percig sütöm.

Recept: marthastewart.com

A ganache légerehez:
150 g tejcsokoládé, apróra kockázva
300 g habtejszín

1. A habtejszínt felforralom, a csokoládéra öntöm. 2 percig hagyom a csokoládét olvadni, majd a közepéről kezdve és kifelé haladva elkeverem. Fél napig hűtöm.
2. Ha jól lehűlt, habot verek belőle.
3. Habzsákba töltöm, és sima, nagylyukú csővel félgömböket nyomok a habból a sütemények tetejére. Megszórhatom pirított kókuszchipsszel, csokoládédarával vagy bármilyen szórócukorral.

csokoládé cupcake délutáni vendégség középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr975141278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kedves Édesem!

Hétvégén kipróbáltuk a receptet. a muffin nagyon finom lett, de a krém nem sikerült. elkezdtük felverni és úgy tűnt szépen össze fog állni, aztán nem akart tovább keményedni, egy idő után pedig darabos lett, mintha kivált volna belőle a tejcsoki. van esetleg vmi javaslatod, így látatlanban, hogy mi lehet a gond?

A blog szuper!!! :)

köszi előre is a válaszod,
üdv,
Beus
valójában én is szeretek cupcake-eket csinálni, szerintem engem csak az tart vissza, hogy van benne valami bugyuta amerikai. de majd megpróbálom franciásan ;-)
Én kb 2 hete találtam meg ezt a receptet a marthastewart oldalon és azóta már 5-ször, igen, ötször megsütöttem, legutóbb épp tegnap. Nagyon finom, jó az állaga, már több féle feltéttel kipróbáltam, de feltét nélkül is megállja a helyét, csak akkor már nem cupcake, hanem muffin :) Örülnék további cupcake posztoknak :) Szabina
zsuzsa, kösz a biztatást, az mindig jól jön!
jó volna, ha folytatnád - most is, hogy már cukrász vagy. nagyon élvezetes, inspiráló, a receptek mindig szenzációsak. sok sikert és kitartást hozzá!
ha van egy lányod, aki egyidős Édesem lányával, és áthívod délelőtt játszani, lehet, hogy épp egy ilyen cupcake-et hoznak magukkal. megint szerencsés voltam, na :)
haha, hát látom, a magyar szak csak visszaüt!!! ...ahogy rafináltan csűröd-csavarod ezt a blogcímet ;DD
Abba ne hagyd, az isten szerelmére!
nyárikonyha, sajnos még nem lehet kóstolni, talán majd egyszer. egyelőre igen, gyakornokoskodom egy szálloda cukrászatán.
okostojás, nem rád gondoltam, te értelmesen szekálsz :-) az őrültek amúgy is névtelenül őrjöngenek.
niki, cupcake bolt jó ötlet, ne mondj le róla ilyen fiatalon! :-)
pikkii, ennél inspirálóbb dolgokat nem is írhattál volna. a sajttortás projektedért életed végéig tisztelni foglak! ;-)
piszke, igen, szép adag kakaó van benne, az dobja meg a színét.
A forró vizes kakaótól lesz ilyen durván sötét színe? De a tejcsokival nagyon meggyőző párosítás, a gyerekeim örülni fognak neki :)
jómagam nagyon(!!) sajnálnám, ha felhagynál ezzel a bloggal.
tök jó stílusban vezeted ezt az oldalt, ami nem mellesleg elég sok erőt is sugároz. én legalábbis úgy feltöltődök minden egyes legépelt recepttől itt, mintha a vízilabda-válogatottunkat látnám éppen gólt lőni. valakinek itten célja van, gürizik érte, megy előre. 2010-ben akad egy hun leány, aki arcon dobja a magyar pesszimizmust (+ műanyag krémesbödönös cukrászokat) egy tuti tejberizzsel, pavlovával, vagy akár zacskó müzlivel.
a blog tartalma pedig értékes. magyar nyelven ennyire naprakészen, haladó szellemben cukrászatról olvasni nem lehet. max 1-1 cikket, postot elcsípni valahol.

ja! és akkor is rosszul esne, ha leállítanád a blogod, ha azt mondanád, hogy "bocs srácok, már menő cukrász vagyok, annyi a meló, hogy nem jut időm ide írkálni nektek." - mert pl. lebovitz sem tesz ilyet ;)

üdvözöl pikkii (aki a tökös-sajttortához gyömbért kandírozó + kekszet sütő névtelen volt)
Én szeretem a cupcake-et, vettem is egy könyvet: 500 cupcake :D
ha nem muffin formában sütöm, akkor torta képében, mert fantasztikus receptek vannak benne. Ez is baromi jól néz ki. Amikor úgy terveztem, cukrász leszek, Cupcake üzletet szerettem volna nyitni Pécsen. Persze a pénz hiánya miatt mondtam le az egészről. :(

Én kibírtam majdnem egy kerek évig, hogy semmi és senki nem szemétkedett velem... egészen múlt hétig. De akkor nagyon kiborult a bili, még lopással is meg lettem vádolva. Nevetséges. :)
Blogot meg magadnak jó írni, nem másoknak. Ha szereted, miért hagynád abba?
Én szeretek ide járni!! :)

t3v, az okostojas 2010.02.11. 15:09:00

nem vagyok őrült :)

nyarikonyha 2010.02.11. 15:09:00

itt vagyok. nagyon örülök, hogy nincsenek negativ élmények. egyébként nekem is nagyon ritkán, de akkor felhúzom magam, és akin felhúzom, az nem itt commentel. olvasd el Palócprovence értekezését. az én élményeim hasonlóak. lehet a sütijeid élőben kóstolni? gyakornokoskodsz? egyszer mennék.köszi a választ.
süti beállítások módosítása