KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. január 01., szombat komment

2011. január 01., szombat komment

Best of keksz VI.: A teljes kiőrlés


Aki kicsit is ismer, tudja, hogy sem biocsaj, sem egészségmániás nem vagyok. Most mégis kísérleteztem egy kicsit a teljes kiőrlésű liszttel, de még véletlenül sem azért, mert esetleg egészségesebb lehet, mint a sima liszt. Engem inkább az izgatott, hogy ad-e valami pluszt egy keksz textúrájához, ha nem a finomított lisztet használom. És igen, adott. Az egyik kifejezetten izgalmasabb lett, mint az eredetije.
Háromféle kekszet sütöttem: egy pisztáciás-mandulás biscottit és egy vörösáfonyás-kakaóbabos-mandulás sablé-szerű kekszet az új Alice Medrich-könyvből, egy chocolate chip cookie-t pedig a Konyhanaplón találtam, ami mostanában nagy kedvencem. A blognak már az alapötlete is abszurd (dokumentálni a napi menüt), az pedig még abszurdabb, hogy van, aki ezt szívesen el is olvassa. Ezek után nem lepődtem meg rajta, hogy a három keksz közül ez lett a legtutibb.

Teljes kiőrlésű chocolate chip cookie
(kb. 20 db)

3 csésze teljes kiőrlésű búzaliszt
1 1/2 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 1/2 tk só
225 g puha vaj (az eredeti recept szerint hideg kellett volna)
1 csésze sötétbarna cukor
1 csésze kristálycukor
2 tojás
1 tk vanília
225 g étcsokoládé felkockázva
(1 csésze=250 ml)

1. Melegítsd elő a sütőt 175 fokra (a légkeverésest 155-re). Teríts sütőpapírt 3 tepsire.
2. Keverd össze a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót egy tálban.
3. Egy nagyobb tálban keverd ki géppel a vajat a cukrokkal, add hozzá egyenként a tojásokat, majd a vaníliát.
4. Forgasd bele a lisztet, szórd bele a csokoládét, és azt is keverd bele.
5. Egy fagylaltadagolóval tegyél kis halmokat a sütőpapírra egymástól 4-5 cm-re (nekem egy tepsire 7 keksz fért). Süsd 16-20 percig.

Recept: én a Konyhanaplón találtam, ő Orangette-nél, aki viszont Kim Boyce Good to the Grain c. könyvét használta

csokoládé keksz teljes kiőrlésű liszt kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr135141211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hiszen azzal kezdődik :-) örülök, hogy nem csak én vagyok ilyen szórakozott! ;-)
szia,
mennyi liszt kell hozzá? és milyen? :D a lényeg lemaradt...
süti beállítások módosítása