KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. április 01., péntek 2 komment

2011. április 01., péntek 2 komment

Majdnem briós: Tarte au sucré és tonka fagylalt


Kicsit briós, kicsit coffee cake, kicsit tart - lenne, ha nem szúrtam volna el, és a sodó megállt volna a közepén, és nem süllyed el a tésztában. A vicc az, hogy ennek ellenére (vagy éppen ezért) is annyira jó lett, hogy nem láttam értelmét újrakezdeni (máskor kegyetlen szoktam lenni, és ilyenkor kuka, aztán kezdem elölről). A tarte au sucrét lehet teához, kávéhoz enni, vagy például uzsonnára tejszínhabbal és bogyós gyümölcsökkel
Én eperrel és tonka fagylalttal tálaltam, amit ugyanúgy csináltam, ahogy a vanília fagylaltot szoktam, csak a vaníliarúd helyett tonka babot reszeltem a tejszínbe, felforraltam, és 20 percig lefedve tartottam, utána ment tovább minden a szokásos módon.

Tarte au sucré
(12 szelet)

195 g liszt
45 g cukor
2 tk porélesztő
1 citrom lereszelt héja
1/2 tk só
85 g vaj
125 ml tej
3 tojás sárgája

A sodóhoz:
2 egész tojás
170 ml tejszín
90 g sötétbarna cukor

1. Vajazz ki egy 23 cm átmérőjű tortakarikát.
2. Tedd egy tálba az első öt hozzávalót, morzsold el benne vajat, öntsd rá a tejet és a tojást, és gyúrj belőle lágy tésztát (géppel).
3. Nyomkodd a tésztát a tortaforma aljára, és 2-3 cm magasan a szélére is. Fedd le folpackkal, keleszd két órán át (nem fog a duplájára nőni).
4. Szórd meg a tésztát a barnacukor felével, öntsd le sodóval, és szórd rá a maradék cukrot. Süsd 200 fokon (légkeverésesben 180) 25 percig.

fagylalt kávéhoz kelttészta uzsonna teához

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr645141183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

köszi, dorisz, elpirultam :-)
Csak nézegetem-olvasgatom a receptjeidet...nem tudok betelni velük...és voilá! Ennél a finomságnál már kénytelen vagyok ezt le is írni.
Dorisz.
süti beállítások módosítása