KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. augusztus 24., szerda komment

2011. augusztus 24., szerda komment

Egy kis romantika: Mogyoróvaj fagylalt


Gondoltam, ebben a nagy melegben úgysem esztek sütit.
Én már csak magamban bízom (meg még bennetek), ami a jó fagyit illeti.
Szeretem felfedezni Budapest rejtett kincseit, elmentem Békásmegyerre, hogy megkóstoljam az Év Fagylaltját, a mézes körtét, amit a Sík Cukrászdában készítettek. Engem még a zord külső sem rémisztett el, bizakodó voltam, de aztán rá kellett jönnöm, hogy a verseny lényege az lehet, ki tudja kreatívabban összekeverni a szokásos ízpasztákat és állagjavítókat. Megnéztem a Nagymezőben a szimpatikus Fragolát. A háttérben a nyitott ajtó mögött ott sorakoztak az ízpaszták a vödrökben. Biztosan nagyon természetesek, de valahogy kösz, inkább nem kértem, csalódott voltam. Túl romantikusak lennének az elvárásaim?
Nosza, akkor már legalább otthon együnk normális fagyit!

Mogyoróvaj fagylalt
(kb. 750 ml)

375 ml half-and-half (fele tejszín-fele tej)
19 g cukrozatlan kakaópor
75 g cukor
98 g mogyoróvaj (smooth)

Forrald fel a tejet és a tejszínt a kakaóporral és a cukorral. Ha simára keverted, dolgozd el benne a mogyoróvajat is. Tedd egy éjszakára a hűtőbe, aztán irány a fagylaltgép. Vettem hozzá tölcsért az Aldiban, olvasztott fehércsokit csorgattam a tetejére, megszórtam színes tortadarával (úúútálom), és a gyerekek boldogok voltak. Ezt a napot is megúsztuk Cziniel-fagyi és bolti jégkrém nélkül, hurrá! Kösz David Lebovitz!

fagylalt mogyoróvaj kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr995141159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szia,

küldj nekem egy e-mailt légy szíves a nemisbeka@yahoo.com-ra, köszönöm!

Üdv,

nbk
nagyon remekül sikerült! jól esik a lelkesedés :-)

nempiskóta 2011.08.24. 22:57:00

Imádom a blogod, a receptjeid! Ezt vittem, kicsit módosítottam és isteni lett, tiszta sznikkersz fagyi. Ha gondolod kuksizd meg: http://anempiskota.blogspot.com/2011/08/rumos-kakaos-pinut-bator-fagyi.html

Imádtam, köszi, hogy vagy!

(Esetleg egy mail címet kaphatnék, ahová írhatok Neked más ügyben?)
sajnos semmi jót sem ígérhetek! :-) de azért neked hajrá, felnézek rád!
[ebbol a receptbol nekem pl csak a kakaopor jatszik, hahaha]
istenem, a te blogod a legremesebb olvasnivalo igy az india utani belflora-rebuild-dietam soran
komolyan mondom, mar 3-4 fele sutit is (ki)talaltam amik befertek a keretek koze, de itt meg olyat se nagyon lattam aminek akar hangyanyi eselye is lehetne
nem gyengezel, nehez zsiros olajosmagvas fuszeres edes-tejfelekkel teli dolgok, grrrrrr, nekem ezek mind tilosak

varom a napot h joerzessel csinaljak innen magamnak vmit, az mar tuti az ujra-teljesen-egeszseges-annat fogja jelenteni *_*
szerintem tényleg nem lehet olcsóbban megcsinálni, ha jót akarunk.
Fagylaltot enni leginkább jó éttermekben érdemes.
Legutóbb a Csalogányban ettünk olyat, hogy hujjj (vörösáfonya).
Nemrég voltam a Csaba utcai fagyizóban, ott viszonylag sok gyümölcsöt kevernek a szokásos műanyagokhoz (emlékeim szerint 330 pénz egy gombóc, szóval besztbájnak aligha nevezhető).
süti beállítások módosítása