KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. november 06., vasárnap komment

2011. november 06., vasárnap komment

Too much: Citromtart




Kicsit túl édes, kicsit túl savanyú, de a habcsókkal a tetején annyira jól el lehet játszadozni. Habzsákkal vagy anélkül, sima csővel vagy egy kanál hátával, és aztán a kedvenc részem, amikor rámegyek a karamellizálóval.

Citromtart (vagy lemon meringue tart vagy tart au citron)
(kb. 12 szelet)

A pâte sucrée-hez:
150 g szobahőmérsékletű vaj
95 g porcukor
30 g mandulapor
fél vaníliarúd kikapart magjai
1 tojás
250 g liszt
fél tk só

1. A vajat keverd puhára, aztán simára a porcukorral, majd a mandulaporral. Keverd el benne a tojást és a vaníliát is, végül a lisztet. A lisztig érdemes a keverőgép ún. bishop karjával (keverőkarral) dolgozni, a lisztet pedig egy spatulával beleforgatni, mivel nagyon fontos, hogy a tésztát ne keverjük túl, különben az omlós tésztánk épp csak omlós lesz nem lesz. Lapítsd koronggá, csomagold frissentartó fóliába, és tedd a hűtőbe kb. 8 órára.
2. Vedd ki a hűtőből, és hagyd, hogy egy egész kicsit felpuhuljon. Tedd két sütőpapír közé, és nyújtsd ki 2 mm-es lappá, hogy kényelmesen ki tudd vele bélelni a tartgyűrűd. Használhatsz fodros tortaformát is. Még mielőtt ezt megtennéd, tedd vissza a hűtőbe a tésztát 1 órára. Ezután mehet a formába, és megint vissza a hűtőbe fél órára.
3. Állítsd a sütőd 175 fokra. Tegyél a tésztára nehezéket (sütőpapírt, aztán bele babot vagy rizst), és süsd 20 percig, majd vedd ki a nehezéket, és süsd még 5 percig. Vedd ki a sütőből, és hagyd kihűlni.

A citromkrémhez:
100 g cukor
2 tojás, simára keverve
65 ml citromlé
150 g puha vaj

1. Tedd egy lábosba a cukrot, a tojást és a citromlevet. Folyamatos keverés közben melegítsd 85 fokosra, majd egy keverőedényben - hideg vízbe állítva - hűtsd vissza 60 fokosra.
2. Habverővel adagold hozzá a vajat kockánként. Töltsd a kész tart tésztába, és tedd a hűtőbe 2 órára.

A tojáshabhoz:
2 tojásfehérje
35 g + 150 g cukor
50 g víz

1. Verd lágy habbá a tojásfehérjét a 35 g cukorral.
2. Melegítsd fel a vizet és a maradék cukrot 115 fokosra, majd öntsd a cukorszirupot a tojáshabba, miközben folyamatosan dolgozik a habverőd. Addig verd, amíg teljesen ki nem hűl. Díszítsd vele a tartot, és végül égesd meg finoman egy karamellizáló pisztollyal.

Recept: én foodbeamnél találtam, de valójában Pierre Hermé

citrom ünnepi tart meringue

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr835141151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én a karamellizálópisztoly nélkül nem fognék hozzá, szerintem már egész sok helyen be lehet szerezni. üvegformában ez tényleg nem az igazi, én még egy kerámia pie-formában tudom elképzelni, de akkor tényleg inkább egy olyan pate sablee-vel, amiben minimális a cukor.
Nalunk a Francia konyha-fele citromtorta "a" citromtorta. Annak a tesztajaban nincs ennyi cukor. A kremben talan van, de en altalaban mindig csokkentem az eloirt cukormennyiseget. Viszont meringue-est meg nem keszitettem, de most kedvet kaptam hozza... Ahhoz feltetlenul kell karamellizalopisztoly? Nekem olyan nincs. A sutoben megsutheto lenne a hab? Masik tapasztalatom, hogy a teszta nem sul at az uvegformaban, csak a fem tart formaban lesz jo. Igaz, az uveg 24 cm atmeroju, a fem meg 28-as. Vannak meg masfajta tartok is a tarsolyodban...?
csoda, hogy még egyáltalán bmi édeset meg tudunk enni, nem?
Deeeszép!
Amúgy én is így vagyok vele, enni nem annyira...én inkább gyönyörködni szeretek benne :)))
süti beállítások módosítása