KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. december 13., kedd 5 komment

2011. december 13., kedd 5 komment

Vonzások és taszítások: Sós karamellás pattogatott kukorica


"És hányni lehet tőle?" - ezzel a kérdéssel indult a napunk valamivel több mint egy héttel ezelőtt a WAMP-on, amikor egy hirtelen (és mint nyomban kiderült, rossz) ötlettől vezérelve kóstoltatni kezdtük Grenadine barátnőmmel ezt a sós karamellás pattogatott kukoricát. Hogy mit válaszoltam rá? Semmit, csak elmorzsoltam egy könnycseppet azért a teáskanálnyi Le Paludier fleur de selért, amit már semmi vissza nem hozhat.
A lány aztán gyorsan odébállt, de sajna vitte magával az aznapi szerencsénket is. Miután konstatáltuk, hogy a furi popcornunkkal csak elriasztjuk az érdeklődőket, inkább a többi árus példáját követve, mi is apró cafatokra vágtuk néhány eredetileg tökéletesre formált süteményünket. Őszintén, én nem is értem, hogy van gusztusuk ezekhez a morzsákhoz az embereknek, de igaz, ami igaz, erre már a mi asztalunknál is támadt némi nyüzsgés.
De mindegy is, a mi helyzetünkön ez nem sokat javított. Később a rajtunk maradt macaronokat, rugelachot, barheszt stb.-t a barátoknak elosztogattuk. A vicc az, hogy mind közül a legnagyobb sikere végül éppen ennek a nyomorult pattogatott kukoricának volt.
Köszönet mindenkinek, aki mégis úgy gondolta, hogy érdemes megvásárolni a bizarrnak tűnő mindenféléinket!

Sós karamellás pattogatott kukorica

1 csomag pattogatni való kukorica, elkészítve
115 g vaj
1 csésze barnacukor
1 ek glükózszirup
1 ek melasz
1/4 tk fleur de sel
1/4 tk szódabikarbóna

1. Egy mély lábosban olvaszd meg a vajat, add hozzá a cukrot, a glükózt és a melaszt. Forrósítsd fel 115 fokra, és tedd bele a sót és a szódabikarbónát is. Ne lepődj meg, habozni fog.
2. A pattogatott kukoricát tedd egy mély, sütőpapírral bélelt tepsire. Öntsd rá a karamellt.
3. Tedd 130 fokos sütőbe 15 percre, forgasd át a kukoricát, aztán süsd még 20 percig.
4. Ha kivetted a sütőből, terítsd ki egy szintén sütőpapírral bélelt, nagy, lapos tepsire, hogy ne álljon nagyon össze a pattogatott kukorica, miközben hűl, és a karamell megszilárdul.

Recept: Baked Explorationsből egy lebutított változat, mert az egyszerűbb néha jobb

karamell nasi popcorn haladóknak

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr325141146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsófi, sajnálom, hogy nem tudtál eljönni, viszont örülök, hogy jókat sütsz! :-)
Hát, ez a tragédia... Én nem Pesten élek, csak csorgatom a nyálam a WAMP után és minden olyan után, amit a magyar gasztroblog nemzedék alkot - könyv meg dedikálás, meg olyan események, ahol megjelentek (a MC jár, és azért is gratula) úgyhogy ha ott lettem volna, tuti végigkóstolok mindent... Sem macaront, sem rugelahot nem ettem még, majd egyszer lehet nekifutok, de a hét hónapos manó mellett marad a blogolvasás esténként... A Csak a Philly-t megcsináltam a múltkor, nagy sikere volt...

Nagyon szép ünnepeket, és sajnálom a macaronokat innen is...

Zsófi
:-))))
:-( egyszer még ezt is bepótolod majd, mint a macaront!
Nem mondod, hogy vittetek ki ilyet? Már egy ideje szemezek a recepttel, de eddig még nem próbáltam ki. Még nem is kóstoltam, pedig szerintem nem hangzik bizarrnak. Na, erről is lemaradtam. :(

"saját levében" 2011.12.13. 10:36:00

Igényes pattogatott kukoricát a disznók elé?
süti beállítások módosítása