KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. február 18., hétfő komment

2013. február 18., hétfő komment

Az almaszósz, az almaszósz: Cider palacsinta birsalma szósszal (gluténmentes)


Szóda helyett majdnem egy egész üveg almaborral leptem meg a palacsintatésztám. Sörrel már próbálkoztam csokis palacsintában, de az ízét nem igazán lehetett érezni. Nem így most, pláne, ha a tésztát csak magában ettem, amit lássuk be, sütés közben elég nehéz megállni. Megtöltve persze már a birsalma intenzív íze elvette a palacsinta almaboros bukéját, de akkor viszont még jobban tudtam koncentrálni a tészta ropogósságára. Én a palacsintát akkor szeretem, ha papírvékony, az olaj nem nehezíti el, a széle pedig csipkés-ropogósra sül.
Nem szeretném kisebbíteni az érdemeimet, de sajnos be kell ismernem, hogy a hajdinaliszt sem egy új ötlet a palacsintáknál, hiszen az orosz blini alapját is ez adja. Mivel én gluténmenteset akartam csinálni, ez most nekem pont kapóra jött.
Ezen a ponton muszáj hangot adnom a balatonparti palacsintasütők iránt érzett tiszteletemnek. Ahhoz képest, hogy a palacsinta a magyar konyha egyik alapdarabja, nagyon nehéz tökéletesen elkészíteni, és pontos útmutatást egy receptben sem kapunk. Vagy magának kísérletezi ki az ember, vagy - ha szerencsésebb - családi szájhagyomány útján juthat az értékes tudáshoz, de még ezzel együtt is próbára teszi a türelmet a 30 fokos melegben forgatni naphosszat, egyesével a palacsintákat. Lángossütő gépet láttam már, de azt hiszem, a palacsintasütő gépet még nem találták fel (jó, jó, olyan óriáspalacsintás forgatósat már láttam, de még az is komoly emberi erőforrást igényel).
Az almaszószos palacsinta ötletéért külön köszönet Halász Juditnak!

Cider palacsinta birsalma szósszal
(kb. 30 db)

a palacsintatésztához:
200 g hajdinaliszt
100 g rizsliszt
1 ek nádcukor
egy csipet só
310 ml cider (almabor)
600 ml tej
3 ek étolaj + a sütéshez
2 tojás

a birsalma szószhoz:
2 db birsalma
50 g vaj
3 ek nádcukor
1 db fahéjrúd
1 db narancs

1. Egy mély tálban összekeverem a száraz hozzávalókat. A nedves hozzávalókat egy kancsóban simára keverem. Lassan a lisztekhez öntöm, és közben folyamatosan keverem, így nem lesz csomós.
2. A serpenyőt felforrósítom. Ez a tészta - valószínűleg a cider miatt - könnyen leragad sütés közben, ezért minden palacsinta sütése előtt vékonyan át kell kenni a serpenyőt olajjal, legalább is nekem ez vált be. A palacsinták első oldalát kb. 2 percig sütöttem 10-ből a 7-es fokozaton, a második oldalát már csak alig egy percig.
3. A szószhoz az almákat megpucolom, a magházukat kivágom. A gyümölcsöt felkockázom. A vajat egy lábosban felolvasztom, rádobom az almakockákat a cukorral és a fahéjjal, és karamellizálom, majd alacsonyabb hőfokon puhára párolom.
4. Az almákat leturmixolom a narancs levével és még annyi vízzel, hogy kenhető pépet kapjak. Tálaláskor a palacsintákat vékonyan megkenem a szósszal.

palacsinta gyümölcsös gluténmentes birsalma uzsonna kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr915141093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dehogynincs https://www.hotex.hu/webshop/product/la_monferrina/automata_palacsintasuto_kerek/c1round

es ez meg http://hasznaltkonyha.hu/uploaded_pdf/321.pdf es ez hasonlit arra, amit en anno eloben is lattam, valszeg hazi buheralas, de palacsintasutoknel is volt egyadagos, muanyag flakonbol engedte ki magabol a tesztat
Juj ez isteni finom lehet! Én is pont úgy szeretem a palacsintát, ahogy te! :)
Nem lehetett megfordítani a palacsintákat :( Mindent a recept szerint, pontosan csináltam, kentem alá olajat egyesével, de leragadt és lehetetlen volt megfordítani. Mi lehetett a gond?
cili, sajnos nem tudom. amikor én kínlódom egy palacsintatésztával, olyankor balanszírozni szoktam a hozzávalókkal, hozzáadok, elveszek stb.
süti beállítások módosítása