KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. március 28., csütörtök Szólj hozzá!

2013. március 28., csütörtök 0 hozzászólás

Tegnapelőttre vagy jövőre: Maceszropogós

matzobark.jpg

A száraz, margarinkrémes macesztortáktól ments meg Uram engem!

Mivel pészachkor csak kovásztalant szabad enni, ilyenkor leggyakrabban maceszból, esetleg liszt nélkül sütnek-főznek édességeket. A macesz jellegéből adódóan száraz, ezen csak egy jó nagy adag vajjal lehetne segíteni, viszont tejeset jó ideig tilos a húsos étel után enni. Tehát a vaj kilőve, a margarin pedig eredendően sz*r.

Valahol a gyerekkori emlékeim közt felrémlik, hogy egyszer a Carmel étteremben ettem egy macesztortát, ami ízlett, de azt már ki tudja, hogy tényleg jól sikerült, vagy csak mások voltak a desszertekkel szembeni elvárásaim akkoriban még. Tény az, hogy nekem még nem sikerült emberi fogyasztásra alkalmas macesztortát előállítanom, de teljesen még nem adtam fel. Idén mégis inkább ezzel a maceszropogóssal álltam elő.

"High fiber" macesszal dolgoztam, hogy azt hihessem, valójában egészségeset eszem. A fehércsokival már mindenképpen bűnöztem, abban ugyanis tej van (vagy valami ahhoz hasonló), úgyhogy a végére jóformán semmi értelme nem volt az egésznek.

Maceszropogós

2 db maceszlap

200 g étcsokoládé

egy marék kandírozott narancshéj

30 g sós pisztácia, megpucolva, felaprítva

40 g fehércsokoládé

A csokoládét vízgőz fölött megolvasztom, és a maceszlapokra kenem. Rászórom a narancshéjat és a pisztáciát. A fehércsokit is felolvasztom (figyelj rá, mert sok a cukor benne, ezért könnyen megég!), és egy kiskanál segítségével a maceszlapok tetejére csorgatom. Hűvös helyre teszem, hogy megdermedjen.

csokoládés macesz aszalt gyümölcs kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr295177202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása