KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. július 14., vasárnap komment

2013. július 14., vasárnap komment

Olívaolajos csokoládés sütemény

csoki_olívao1_1.jpg

Őrülten szeretem a vajat, és csak egyetlen dologra vagyok hajlandó lecserélni a süteményekben, és az nyilván nem a margarin. Arra ne számítson senki, hogy az olívaolaj íze kirobban a süteményből, viszont az állaga egészen más lesz, mintha vajjal csináltuk volna.

Olívaolajos csokoládés sütemény

(kb. 8 db 10 cm átmérőjű vagy egy nagy kerek, 23 cm-es)

170 g étcsokoládé (én 70%-ost használtam)

125 ml olívaolaj

60 g mandulaliszt v. darált mandula

2 ek rizsliszt

1/4 tk borkő (nem borkősav, hanem cream of tartar, de akár el is hagyható)

egy csipet só

4 db szobahőmérsékletű tojás, szétválasztva

170 g cukor

1. Előmelegítem a sütőt 160 fokra (légkeverésest 140-re). Én 10 cm átmérőjű tortagyűrűket használtam formának, de muffintepsiben vagy egy normál tortakarikában is meg lehet sütni ezt a tésztát.

2. A csokoládét vízgőz fölött összeolvasztom az olívaolajjal. Hozzáadom a cukor felét, majd belekeverem a tojássárgákat is.

3. A mandulalisztet összekeverem a rizsliszttel, a sóval és a borkővel.

4. A tojásfehérjét lágy habbá verem, hozzáadom a maradék cukrot, és kemény habot verek belőle. A harmadát belekeverem a csokoládés részbe, aztán a többi fehérjét is beleforgatom. Végül óvatosan eldolgozom benne a száraz hozzávalókat is.

5. A kiválasztott formákba teszem. A kisebb süteményeket kb. 20 percig sütöm, a nagy tortát 45 percig. Vanília fagylalttal, sópehellyel és fűszeres dióval tálaltam.

tipp: Ha a hűtőből veszem ki a tojást, 5-10 percre langyos vízbe áztatom, hogy ne legyen túl hideg, amikor a meleg csokoládéval érintkezik.

Recept: The Bojon Gourmet

csokoládé torta olívaolaj gluténmentes kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr795404890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása