KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. november 09., szombat komment

2013. november 09., szombat komment

A te picikéd: Puha perec

puhaperec.jpgEz nem az a perec, amiért sorban állsz a mozi büféjében. És nem is az a perec, amit megveszel a gyereknek az állatkertben. Ez csak a te saját, házi, ropogós héjú, puha, hófehér belsejű, kedvenc fűszerkeverékeddel megszórt pici pereced. 

Puha perec

(8 db)

250 ml langyos víz

1 ek cukor

12 g friss élesztő

370 g liszt (én fele-fele kenyérliszttel és búzaliszttel dolgoztam)

1 1/2 tk só

1 + 2 tk olívaolaj

2 ek szódabikarbóna

2 tk a kedvenc fűszerkeverékedből (én pirospaprikával elkevert za'atart használtam, de használhattam volna többet is)

durva szemű só a szóráshoz

1. Az élesztőt feloldom a langyos vízben a cukor felével, és félreteszem, hogy felfusson. 

2. A lisztet, a sót, az élesztős keveréket és az egy teáskanál olívaolajat begyúrom. Kigömbölyítem, és másfél órát letakarva, meleg helyen pihentetem. 

3. Lemérem a cipó súlyát, és nyolcfelé osztom. Egyenként kisodrom ezeket a darabokat, és perecet formázok belőlük (egy U alakot csinálok, aztán a két szárát megtekerem és visszahajtom). 15 percig kelesztem. 

4. Egy mély lábosban vizet forralok, beleszórom a szódabikarbónát és a maradék cukrot. A pereceket oldalanként 1-1 percig főzöm benne, aztán sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket egymás mellé.

5. A tetejüket megkenem a fűszerrel elkevert maradék olívaolajjal, és megszórom a sóval. 230 fokra (légkeverésesben 210 fokra) előmelegített sütőben 13 percig sütöm. 

Recept: The White Ramekins

zsúr péksütemény kelttészta uzsonna középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr875622441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása