KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. december 13., péntek komment

2013. december 13., péntek komment

Mákos guba torta és Tefal nyereményjáték

gubatorta.jpgDrága sütisütő olvasóim, itt ez ideje, hogy én is adjak nektek valamit karácsonyra. Egyrészt megkapjátok tőlem ennek a jól bevált mákos guba tortának a receptjét, mert szerintem a bejgli mellé nyugodtan odafér még az ünnepi asztalra.

És ami talán még ennél hasznosabb karácsony előtt, a Tefal süteményformák, amiket szeretnék nektek ajándékozni. Ha úgy érzitek, szükségetek van egy Tefal Easy Grip csatos tortaformára vagy egy Easy Grip piskótatorta formára, esetleg egy Easy Grip kiflisütő tepsire, egy kommentben írjátok le, mit sütnétek benne. Én például egy ilyen csatos formában sütöttem ezt a tortát.

A formákat azok kapják, akik a legjobb ötleteket adták. A döntés szigorúan szubjektív lesz, ígérem. A határidő december 15. éjfél, egy ember csak egy ötletet írjon. Várom a kommenteket izgatottan! 

Mákosguba torta

(12 szeletes)

500 g kalács

900 ml tej

1/2 vaníliarúd kikapart magjai

40 g vaj

4 ek méz

150 g darált mák

120 g porcukor

1 kk őrölt szegfűszeg

1 citrom finomra reszelt héja

1 db egész tojás

1 db tojás sárgája

a habhoz:

2 db tojás fehérje

egy csipet só

150 + 35 g cukor

50 ml víz

1. Egy 26-27 cm átmérőjű tortakarikát kivajazok, az alját sütőpapírral kibélelem. A sütőt előmelegítem 125 fokra.

2. A kalácsot felkockázom. 

3. A tejet felforralom a vaníliarúddal és a kikapart magjaival, a mézzel és a vajjal. A tojásokat simára keverem, és folyamatos keverés mellett lassan hozzáöntöm a tejet. A kalácskockákra öntöm. 

4. Összekeverem a mákot a szegfűszeggel, a citromhéjjal és a porcukorral. Beleforgatom a kalácskockákat. Az előkészített formába töltöm, a sütőbe teszem 20 percre. 

5. A tojásfehérjéket a sóval és a 35 g cukorral félig felverem, közben a 150 g cukrot 118 fokosra főzöm a vízzel. Ezt is a tojáshabhoz öntöm lassan, miközben a keverőgépet nem állítom le, és a keveréssel visszahűtöm. 

6. A habot a kihűtött tortára halmozom, és egy szakácsfáklyával itt-ott megégetem. 

A fotót most nem én, hanem Krasznai János készítette. 

 

karácsony torta mák középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr65689078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én a csatos formát választanám és gesztenyemousse tortával avatnám fel. Még sosem készítettem, de nagyon csábító, ez lesz szenteste a tortánk. Boldogan elkészíteném egy Tefal Easy Grip csatos forma segítségével :)
A kifli sütő tepsiben a nagynéném kókuszkiflijét sütném meg, bár szerintem nekem még formával sem sikerülne olyan szép szabályosra, mint neki régi karácsonyokon.
A csatos formában sütnék csodálatos mandulatortát :)
A csatos formában sütnék kókusztortát a férjemnek szülinapjára :D
EASY GRIP Kifli sütő tepsiben mandulás kiflit sütnék Karácsonyra a családomnak, a barátaimnak és a munkatársaimnak. :)
Én csatos formát szeretnék a feleségemnek, aki túrótortát készítene benne.

törölvetörölve (törölt) 2013.12.15. 20:50:03

Én a piskóta formában egy citromos bazsalikomos pitét sütnék habbal a tetején! :)
A csatos tortaformában sütném meg a karácsonyi diótortát, aminek a receptjét a régi kedves szomszédunktól kaptam. Már vagy 15 éve sütöm, és amióta ő már nem él, a férje szerint már csak én tudom úgy elkészíteni, mint a kedves felesége. Ez egy olyan torta, aminek a tésztája tiszta dióból és sok tojásból áll, a krémje pedig szintén tojásos főzött csokikrém.
Én legszívesebben a Tefal Easy Grip csatos tortaformában készíteném el a kisöcsémmel Anyukáknak a kedvenc diós süteményét, természetesen karácsonykor és persze ezt a mennyeinek tűnő Mákos guba tortát. ^^ [Az már csak hab volna a tortán, ha bónusz ajándékként meg tudnám lepni azzal, amire vágyik és szüksége van. :)]

Hozzávalók:

4 tojás
20 dkg liszt
20 dkg cukor
1 dl olaj
1 dl tej
1 sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
2 ek kakaópor

Ez egy egyszerű kuglóftészta, melyet ezerféle módon lehet variálni. Ízlés szerint rakhatunk bele ropogós csonthéjasakat, édes, aszalt gyümölcsöket, mákot, vagy akár kedvenc, finom fűszereinket. Akár kétfelé is választhatjuk és külön bekeverhetünk egy kakaós és vaníliás tésztát, a végén márványos süteményt kapva.

A család nagy kedvence a diós-narancsos-mézes változata. ^^ Csupán a diót kell drasztikus darabokra vágni és hozzákeverni, valamint némi narancshéjat reszelni bele. A Kotányi mézessütemény fűszerkeverékkel remek karácsonyi desszertet varázsolhatunk ebből az egyszerű sütiből. Fahéjas alma- vagy szilvalekvárral garantált az ízélmény. A végeredménytől biztosan ujjonganak majd az ízlelőbimbók. :P
Sziasztok!
Kik a szerencsések?
@Horváth Andrea: Kedves Andrea, a Facebook oldalamon (facebook.com/eeedesem) írtam meg a nyerteseket, és mindenkit levélben értesítettem. Köszönöm, hogy játszottál velem.
süti beállítások módosítása