KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. december 22., vasárnap 4 komment

2013. december 22., vasárnap 4 komment

Én így: Mindenféle bejgli

bejgli_sokféle_kicsi.jpgIlyenkor mindenki a tuti mézeskalács és a tuti bejgli receptet kéri tőlem. A mézeskaláccsal még adós vagyok, a bejglit viszont megosztom veletek. 

Ami a tésztáját illeti, nekem ez a recept vált be a legjobban. Az ApróSéf nevű oldalról azt kell tudni, hogy elődje a desszert.eu volt, amit sajnos a tulajdonos, Varga Gábor átalakított recept megosztós oldallá (mint pl. a NoSalty), amitől engem kiver a víz. Az oldalon viszont maradtak még a desszert.eu-ról jól használható, megbízható receptek, ráadásul fázisfotókkal, amiket még Varga Gábor töltött fel, aki maga is cukrászt. Érdemes hát keresgélni, mert lehet találni aranyat a tengerben. 

A receptet azért szeretem, mert a sertészsír kellemesen porhanyóssá teszi a pozsonyi tésztát, olyannyira, hogy én leginkább a bejgli végét szeretem megenni, mert ott több a tészta. A többiek viszont gazdag töltelékért rajonganak, ezért nagyon vékonyra nyújtott tésztába tekerem a kétszer olyan vastag mákot, diót stb.-t. 

A recepten annyit változtattam, hogy a liszt mennyiségét csökkentettem (2 bejlglinél kb. 20 grammal). Így sokkal könnyebben nyújtható tésztát kaptam. 

A töltelékhez nem tudok pontos agyaghányadot mondani nektek, de elmondom, hogyan készítem. A darált magot egy lábosba teszem kevés cukorral és tejjel, esetleg fűszerrel, és felfőzöm. A tejet magam mellett hagyom, és addig öntögetek hozzá, amíg már lágy, de még nem folyós masszát kapok. Ezután hozzáadom az aszalt gyümölcsöt, citrushéjat vagy csokit. 

A gesztenyés töltelék esetében kevés olvasztott vajjal lazítom a masszát, és ledarált étcsokoládét adok hozzá. Idén a Pastramiban csináltam még mandulás-vörösáfonyás, gyömbéres-diós és meggyes-mákos tölteléket, és benneteket is arra buzdítalak, hogy kísérletezgessetek bátran. 

karácsony sütemény ünnepi középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr145704277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Annyira jó, hogy végre egyre többen jönnek rá, hogy nem szentségtörés, ha töltelék eltér a hagyományos diós-mákos párostól. Így a család is később unja meg a bejglit, amit mindenki kínál az év utolsó 2 hetében :)
Nagyon gusztusos a beiglik fotója..........már csak azt nem tudom, milyen recept alapján készültek!
Azt ugyanis nem találtam a képek és a szöveg alatt
@Kutyuska: a receptet linkeltem a szövegben, de igazad van, tényleg nem könnyű észrevenni.
@édesem: Köszönöm a választ...........ezek szerint az ApróSéf oldalról van szó? vagy a Pastrami-ról? mást nem találtam
süti beállítások módosítása