KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. január 23., csütörtök 8 komment

2014. január 23., csütörtök 8 komment

Ennél nincs egyszerűbb: Kakaós fánkgolyó

fánklabda_csokis2_1.jpg
Aki azt állítja, hogy ennél egyszerűbb fánkreceptet tud, az nem mond igazat. Nem kell gyúrni, nem kell hozzá élesztő, és ha nem kéne egy órát a hűtőben pihennie, simán beférne Jamie 15 perces vacsorái közé.  

Kakaós fánkgolyó

(kb. 20 db)

175 g liszt

45 g holland kakaópor

1 tk sütőpor

1/4 tk só

2 db tojás

150 g nádcukor

40 g tejföl

20 g olvasztott vaj

kb. fél liter olaj a sütéshez

porcukor a díszítéshez

Nutella vagy peanut butter a mártogatáshoz (ez utóbbit érdemes egy kis tejszínnel és porcukorral kikeverni)

1. A lisztet átszitálom a kakaóporral, a sütőporral és a sóval. 

2. A tojásokat kikeverem a cukorral, a tejföllel és az olvasztott vajjal. Összedolgozom a száraz hozzávalókkal (fakanállal vagy konyhai robotgéppel).

3. Folpackba csomagolom, koronggá lapítom, és egy órára hűtőbe teszem. 

4. Kb. 1,5 cm-esre nyújtom, és egy 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval korongokat vágok ki belőle, majd mindegyikből golyót formázok. Ha nincs ilyen kerek kiszúród, akkor simán is formázhatsz egyből golyókat a masszából. Ha a nyújtós módszert választod, akkor ismételd, amíg az összes tészta el nem fogy.

5. Közben az olajat forróra melegítem (ha van cukormérőd, akkor hasznos infó lehet, hogy kb. 190 fokosnak kell lennie az olajnak). Beledobok annyi fánkot, amennyi kényelmesen belefér, és kb. 2 perc alatt megsütöm őket úgy, hogy félidőben megforgatom.  

6. Konyhai papírtörlőn felitatom róluk az olajat, aztán porcukorral meghintve és a nutellás vagy mogyoróvajas mártogatóval tálalom. Langyosan a legjobb, de ha kihűlt, és a széle megkeményedett, a belseje továbbra is pont jó puha marad. 

Ha farsangra profi fánksütővé szeretnél válni, akkor érdemes eljönnöd az órámra a Makifood Főzőiskolába

csokoládé fánk zsúr kezdőknek is délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr185778881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez piskótagolyó? Zsiradékban sütve?
"Nutella vagy peanut butter"... ehhh. Miért peanut butter?
@Tapmancs: talán a földimogyoró-krém szó snassz, de lehet hogy T. Szerző már zsepi helyett is tissue-t keres a boltban.
@baliquez: ősmagyarok és nyelvőrzők, isten hozott benneteket a blogon! akarom mondani, welcome!
Én kipróbáltam, mindent a leírtak szerint csináltam, a tésztám mégsem lett elég sűrű, nem lett nyújtható. Tettem hozzá még lisztet (nem keveset!), de így sem lett az igazi. Sütéskor hamar megégtek a golyók, a belsejük mégsem sült meg. Mit ronthattam el?
@Etus8: megnéztem újra a receptet, de sajnos nem tudom, mi lehetett a gond. arra emlékszem, hogy ez nem olyan tészta, mint a kelesztett fánkok, annál ragacsosabb. ha megég, és belül nyers marad, akkor túl forró volt az olaj.
Hasonlóan jártam, mint Etus8. Ragacsos volt, de én nem adtam hozzá több lisztet, hanem kanállal szedett tésztaadagokból éppenhogycsak lisztbe hempergetéssel formáztam golyókat. A sütésnél kiemelten fontos a hőfok - a kakaó miatt nehezebb felmérni mennyire sült meg... nekem is lett folyós közepű, amit aztán visszaraktam még sülni, de közben meg attól féltem, hogy megég és keserű lesz az egész. Nem rossz recept egyébként (alapvetően az egyszerűsége miatt), néhány nap elteltével úgy gondolom nekirugaszkodok majd még, de csak akkor, ha majd lesz cukor(hőfok)mérőm!
süti beállítások módosítása