KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. április 28., hétfő komment

2014. április 28., hétfő komment

A többség akarata: Tökmagos pogácsa

tökmagos_pogácsa.jpg

Sokáig dúltak harcok a lelkemben a magyarok túlzott pogácsa rajongása miatt, de aztán beadtam a derekam. Rájöttem, hogy ha a fejem tetejére állok, akkor sem grissinit meg scone-t meg focacciát akarnak enni itt az emberek, csak pogácsát, pogácsát és pogácsát. És az igazság az, hogy én is nagyon-nagyon szeretem. E

zért aztán nekiláttam gyűjteni a tökéletes pogácsarecepteket, hogy (kb. mint egy rendes néprajzos) megosszam veletek, esetleg egy icipicit a magam kedvére alakítsam. A technikám egyszerű: megkínálnak a pogácsával, és ha ízlik, azonnal elkérem a receptet. Így volt ez most is. Hála és köszönet érte a forrásomnak! 

Tökmagos pogácsa

(kb. 1 kg lesz belőle)

100 g hámozott tökmag

500 g liszt

1 csapott ek só

250 g hideg vaj

100 ml tej

20 g friss élesztő

2 tojás sárgája

200 ml tejföl (20%-os)

1 tojás a kenéshez

1. A tökmagot egy serpenyőben megpirítom, félreteszem hűlni. 

2. A lisztet elkeverem a sóval, és összemorzsolom a vajjal. 

3. Hozzáadom a tejet, kicsit elmorzsolom benne az élesztőt, és hozzáadom a tojássárgát és a tejfölt is. Összegyúrom. Egy ragacsos, nyúlós tésztát kapok. Beleszórom a tökmagot is. Lisztezett felületen kigömbölyítem, majd egy lisztezett tálban, meleg helyen, lefedve kb. egy óra alatt a duplájára kelesztem. 

4. Ujjnyi vastag téglalappá nyújtom, és behajtogatom, ahogy a levelet is szokás, háromba. Elfordítom 90 fokkal, és újra ugyanúgy behajtogatom. 20 percig pihentetem. Ezt még kétszer megismétlem. A harmadik után már formázom is. 

5. A legkisebb pogácsaszaggatómmal kiszúrom. A maradék tésztát újra begyúrom, 5-10 percig letakarva pihentetem, kinyújtom, kiszaggatom, és így tovább, amíg el nem fogy a tésztám. A pogácsák tetejét tojással lekenem. 

6. 220 fokra előmelegített sütőben (légkeveréses 200) 10-12 percig sütöm. 

sós pogácsa péksütemény tökmag középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr76096959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erre vártam, köszi! kipróbálom!
Ez tènyleg a legjobb pogi recept, ever! Köszi!
@Lulemi: hurrá, hogy te is így gondolod!!!
süti beállítások módosítása