KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. december 15., hétfő Szólj hozzá!

2014. december 15., hétfő 0 hozzászólás

Olasz karácsonyi kalács: Panettone

panettone1.jpg

Vannak panettonék, amik igencsak próbára teszik a türelmünket. Napokon át készülnek, hosszasan kelnek, és sok hozzávalóból állnak. Aztán vannak panettonék, amik nem igényelnek nagyobb ráfordítást, mint egy sima foszlós kalács. A türelmem és igényeim ismerete alapján valahova a kettő közé lőttem be a számomra ideális panettone receptet, így találtam rá erre. 

Ha kíváncsi vagy más receptekre is, engem még ezek izgattak: 

Joe Pastrynél

Dan Lepardnál

A gesztenye eleinte jó ötletnek tűnt, de miután rádöbbentem, hogy a gesztenyét ún. marrone glacé formájában teszik bele az olaszok, kicsit elbizonytalanodtam. Végül én nem bíbelődtem a gesztenye 24 órán tartó kandírozásával, és simán, sülve, pucolva, felaprítva tettem a süteménybe. 

A panettone formázásának számos módszere van, például Dolce Vitánál lehet kapni papírkapszlit hozzá. Én a Cookorinál vettem a formám. Ha nincs kedved költségekbe verni magad emiatt, egyszerűen vegyél elő egy kis tortakarikát, és béleld ki körben a szélét több réteg sütőpapírral úgy, hogy a papír bőven a tortaformán túl magasodjon. 

Azt ne várd tőle, hogy egy hónapig friss marad, mint a boltiak. Inkább edd meg pár napon belül, és ha van maradék, abból csinálj kalácspudingot!

panettone2.jpg

Panettone

(egy db 15 cm átmérőjű lesz belőle)

a kovászhoz: 

90 g liszt

egy csipet friss élesztő

80 g víz

a tésztához: 

310 g búza finomliszt

60 g víz

2 db tojás + 1 a kenéshez

60 g puha vaj

1/2 tk só

1 tk vaníliakivonat

1/2 tk narancskivonat (v. narancsolaj)

15 g friss élesztő

65 g kristálycukor

80 g sült gesztenye

80 g kandírozott narancshéj (bármilyen aszalt gyümölccsel helyettesíthető, keverhető, pluszban hozzáadható)

díszítőcukor a tetejére

1. A sütés előtti napon összekeverem a kovász hozzávalóit, és 12 órát lefedve, szobahőmérsékleten állni hagyom. 

2. Másnap keverőgépbe (vagy -tálba) teszem a lisztet a kovásszal, a vízzel és a gesztenyén és a narancshéjon kívül minden más hozzávalóval. Ha nem géppel, hanem kézzel gyúrsz, érdemes az élesztőt felfuttatni a langyos vízben egy kis cukorral.

3. Egy nagyon ragacsos, de sima és fényes masszát kapok a végére. Ezután még belekeverem a maradék hozzávalókat, és a kivajazott formába teszem. 2 és fél, akár 3 órát meleg helyen, lefedve kelesztem. 

4. A panettone tetejét lekenem a tojással, és megszórom a díszítőcukorral (ami nem olvad el sütés közben). 

5. A sütőt előmelegítem 205 fokra. 10 percig így sütöm, majd lejjebb veszem a hőt 190 fokra, újabb 10 perc, aztán 175 fokon 30 percet adok neki. 

Recept: King Arthur Flour

karácsony péksütemény kelttészta középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr76984909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása