KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. április 12., kedd komment

2011. április 12., kedd komment

Anna szülinapja: Crème fraîche torta, eperhabos pâte à choux, eper habbal cupcake


Az esemény nyertese egyértelműen az az epres crème fraîche torta lett, amit Stéphane Gerphagnontól tanultam az Essenciában: biscuit joconde alapon crème fraîche hab, középen pedig eperzselé (nála málna). A tetején a glaze-t elszúrtam, legközelebb nem fogom.
A második helyen az epres cream puff végzett. Ebbe a pâte à choux tésztába eperhabot töltöttem, a tetejét aranyló karamellbe mártottam. Leginkább egy képviselőfánkhoz hasonlítanám, esetleg a profiterolhoz, csak hogy el tudjátok képzelni. Az eperhabhoz epret cukorral kicsit felmelegítettem, hogy a gyümölcs levet eresszen, aztán turmixoltam, végül tejszínhabba forgattam. A kisült, kihűlt tésztákat egyenként késhegyre nyársaltam, a karamellben megforgattam. Hagytam a karamellt megszilárdulni, aztán habzsákból alulról töltöttem a labdáimat.
Imádták még a juhtúrós pogácsákat is, ami Limara receptje volt. Érdemes ezt kipróbálnotok, én mindig gondban vagyok, hogy honnan szerezzek tutira jó pogácsa receptet, annyit szívtam már.
Az eper habbal cupcake egynek jó volt, de felejthető. Vaníliás muffin megskalpoltam, középen kivájtam, kockázott, porcukros eperrel töltöttem, skalpot visszatettem, tetejét vaníliás habbal díszítettem (meg tök ciki marcipán rózsabimbókkal, de a helyzet megkívánta).


szülinap torta sós cupcake forrázott tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr295141180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bori, sajnos azt nem érezném fairnek azokkal szemben, akik egy csomó pénzt kifizettek érte, hogy stéphane-tól megtanulhassák :-(
nemsokára szülinapom lesz..
Receptet nem lehetne kérni a Crème fraîche tortához?...:)
szerencsés leány ez az Anna!
süti beállítások módosítása