KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. május 05., vasárnap Szólj hozzá!

2013. május 05., vasárnap 0 hozzászólás

Kitalálósdi: Tapenade buci

tapenade_buci.jpg

Szeretem azt a pillanatot, amikor beleharapnak abba, amit sütöttem, és látom rajtuk, hogy veszettül gondolkodnak. Ezzel a bucival például jól fel lehet adni a leckét, ember legyen a talpán, aki egytől-egyig kitalálja a töltelék összes alkotóelemét.

Ezt a péksüteményt grillezéshez találtam ki, ugyanis a kedvenc grillkajánk meglepő módon egy laposkenyér, amit rácson szoktunk megsütni. Ennek a tésztáját most kétfelé osztottam: az egyik felét megtöltöttem a tapenade-del (magyarul olalbogyókrémmel), és sima elektromos sütőbe tettem; a másik feléből a szokásos laposkenyeret grilleztünk, amire petrezselyempestót csöpögtettünk. Kíváncsi lennék, hogy ti mit hoznátok még ki ebből az alapreceptből.

Tapenade buci

(kb. 30 darab)


a bucihoz:

400 ml víz

20 g méz

50 g friss élesztő

400 g kenyérliszt

260 g teljes kiőrlésű búzaliszt

20 g só

a tapenade-hez:

(ezt már nem szoktam méricskélni)

1-1 marék fekete és zöld olajbogyó

10 szem kapribogyó

3 db szardellafilé

fél citrom leve

3 db szárított paradicsom

2 db fokhagymagerezd

olívaolaj

1. A víz felében és a mézben felfuttatom az élesztőt.

2. A liszteket és a sót keverőtálba teszem, hozzáöntöm a kovászt és a maradék vizet. Gombóccá gyúrom, fél órát meleg helyen, letakarva pihentetem.

3. Közben megcsinálom a tölteléket, ami abból áll, hogy mindent egy aprítógépbe teszek, felöntöm némi olívaolajjal, és durvára darálom (de nem pépesre!). Ha úgy látom, hogy még elbírna némi olajat, öntök hozzá. A paradicsomot és a fokhagymát érdemes még aprítás előtt feldarabolni.

4. A buciból 40 g-os darabokat vágok, egyesével golyót formázok belőlük, kicsit kilapítgatom őket, a közepükre egy-egy teáskanál tapenade-et teszek, és a tészta széleit ráhajtogatom, majd megfordítva sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket úgy, hogy a hajtás alul legyen. Egy órát kelesztem.

5. 230 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt szép barnára sütöm.

nyár olajbogyó péksütemény középhaladó délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr495282907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása