KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. április 03., péntek 4 komment

2009. április 03., péntek 4 komment

Ütős vagy nem ütős? Sült narancs puding




Elég kritikus szoktam lenni a sütijeimmel kapcsolatban, de ez a narancs puding most egy kicsit megingatott. Nekem nagyon ízlett, viszont eddig ketten kóstolták még rajtam kívül, és egyáltalán nem estek szét tőle. Remélem, nem hagyott cserben az önkritikám.
Ja, és ne számítson senki klasszikus pudingra, ez inkább a souffléhoz áll közelebb.

Sült narancs puding

300 ml friss narancslé
1 citrom lereszelt héja és leve
3 evőkanál Grand Marnier vagy Cointreau
60 g puha vaj, plusz egy kicsi a formák kikenéséhez
100 g kristálycukor
4 tojás, szétválasztva
60 g liszt
1 teáskanál sütőpor
150 ml tej
porcukor a díszítéshez

A narancsok és a citrom levét egy lábosban felforralom. Mindaddig forralom, amíg a felére nem sűrűsödik. Ekkor kihűtöm, belekeverem az alkoholt.
Kivajazok 6 kis soufflé formát vagy egy nagy egyliterest. A sütőt 175 fokra előmelegítem.
A vajat a cukorral és a citromhéjjal felverem lágyra és krémesre, egyesével hozzákeverem a tojássárgákat. Hozzászitálom a lisztet és a sütőport, elkeverem. Folyamatosan keverve hozzáadom a narancslevet és a tejet.
Egy másik tálban felverem a tojásfehérjéket úgy, hogy lágy csúcsokat vessen. Először a tojásfehérje egyharmadát keverem a narancsos mixhez, majd mehet hozzá a többi is. Ezt érdemes egy nagy fémkanállal megtenni.
A pudinggal megtöltött tálkákat (vagy a nagy tálat) egy sütőtálba helyezem, és forró vizet öntök köréjük. A nagy tálat 1-1 ¼ órát sütöm, ha kicsivel dolgoztam, elég egy fél óra. Az a lényeg, hogy a teteje aranybarna és szilárd legyen, az alja pedig világos és lágy. Tálalás előtt legalább 10 percet pihentetem.
6 személynek lesz elegendő.

Recept Gordon Ramsay: Just Dessertsből. (J., szuper vagy, hogy kölcsönadtad)

narancs puding középhaladó vacsora vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr925141344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy kis étcsoki sosem árt a narancsnak, az már biztos :-)
én majdnem szétestem, akkor lett volna maximális a hatás, ha lett volna rajta (mintegy megloccsantva) egy kis keserűcsoki szósz, vagy fondü vagy mi a fene... na most meg okoskodok, mint egy igazi hozzánemértő (és tényleg az vagyok :D pedig lehet, hogy csak megszoktam a narancsos ízek mellé a csokit... hmmm milyen fincsi is volt az a szülinapi bonbon, amit a Gyuri apukája kapott!!!!!!!
nem estem szét : ) de fincsi volt, és tényleg nem puding
A soufflé pedig jobb, mint a puding...Szerintem:)
süti beállítások módosítása