KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. április 08., szerda 7 komment

2009. április 08., szerda 7 komment

Kívül ropog, belül ragad: Pavlova eperrel

Kisütött a nap, és rám jött az eprezhetnék. Amikor a zöldségestől megkérdeztem, hogy van-e már eper, jót mulatott rajtam. Közben meg persze van, csak nem magyar és nem olcsó, de vanni van.
Én a pavlovámat nem szárítottam ki eléggé, és ennek eredményeként be is repedezett. Azt hiszem, ez így nem tökéletes, viszont sem az ízén, sem a szépségén nem rontott egy cseppet sem. [Azóta megnyugodtam, mert talán pont így a tökéletlenségétől tökéletes.] Ha valaki biztosra szeretne menni, és tökéletes habcsókra vágyik, ezt a videót nézze meg, és ezt a receptet kövesse.

Pavlova eperrel

6 tojásfehérje
300 g kristálycukor
1 teáskanál ecet
1-2 csepp piros ételfesték
1 evőkanál narancslikőr (igen, én nagyon sok mindenbe teszek)
1 teáskanál kukoricakeményítő
tejszínhab
8 nagy eperszem, kisebb darabokra vágva

A sütőt 180 fokra előmelegítem. Egy tepsire sütőpapírt teszek, egy nagyobb (kb. 10 centis) formát vagy egy pohár száját körberajzolom, hogy 8 kis kört kapjak, majd megfordítom a papírt.
A tojásfehérjéket kemény habbá verem, kanalanként hozzákeverem a cukrot, és újra keményre verem a habot. Hozzáadom az ecetet, a festéket, a narancslikőrt és a kukoricakeményítőt.
A tojásfehérjékből a sütőpapírra rajzolt körökbe kis halmokat teszek, a közepükbe finoman mélyedést nyomok egy evőkanál hátával. Beteszem a tepsit a sütőbe, a hőmérsékletet egyből 150 fokra csökkentem. 30 percig sütöm így, majd további 30 percig a zárt sütőben (de már sütés nélkül) hagyom.
Amikor kihűlt, a tetejükre előbb tejszínhabot, utána epret halmozok.
8 kis pavlova lesz belőle.

tojásfehérje eper gyümölcsös gluténmentes pavlova középhaladó meringue vacsora vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr625141342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez valami fenseges volt... Nyaron rakattantam a pavlovara (mindig van a fagyasztomban nehany tojafeherje a quish-ek es vajas tortak maradekakent), ez volt az elso, amit elkeszitettem. Az egesz csaladomat es azokat a barataimat is lenyugozte, akik kostoltak. Elegans, mutatos, egyszeruen elkeszitheto es fenseges.... A ferjem szerint igazi dekadens darab....
nem sok, bár ha azokra a száraz, ehetetlen karácsonyfadíszekre gondolok... a pavlova alapvetően egy torta, én itt a mini változatát készítettem. mindig úgy áll össze, hogy a habcsók az alap, megy rá a hab/fagylalt, majd a gyümölcs. és mi a különbség a meringue, a pavlova és a habcsók között? :-))))
akkor most tulajdonképpen mi a különbség a pavlova és a habcsók között?

sweet amateur 2009.04.08. 15:20:00

én is ki szeretném majd még próbálni a videós verziót, mert izgalmasan hangzik: ott nagyon alacsony hőfokon sütik órákig a habcsókot. sok sikert, ági!

Ági, aki főz 2009.04.08. 15:20:00

A hétvégén én is próbálkoztam a Pavlovával, de csúfos kudarcot vallottam. Azt hiszem továbbképzem magam a videóddal.

sweet amateur 2009.04.08. 15:20:00

én nagyon szívesen dobnék, mert már én sem tudok mit kezdeni ezzel a rengeteg édességgel! egyre csak növök tőle ;-)
Hát dobhatnál nekem egy kis darabot. :-)))
Imádom a pavlovát, de sajnos a család tagja nem. Így ha csinálok, akkor bizony nekem kell mindegyszemig eltüntetni.... na, az már pedig nem gyenge kalória bomba. :-)))
süti beállítások módosítása