KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. augusztus 03., hétfő 6 komment

2009. augusztus 03., hétfő 6 komment

A nagy esküvői torta kérdés: Mandulás csokoládétorta


Lenne kedved megcsinálni a süteményeket az esküvőmre? – kérdezte M., és én nagyon lelkesen, de még meggondolatlanabbul azonnal igent mondtam. Néhány hét múlva eszembe jutott, hogy talán meg kéne kérdeznem, hányan lesznek. Körülbelül 150-en. Hát, ööö, ez nekem sajnos nem fog menni.
A következő kérdés az volt, hogy jó, de akkor honnan rendeljen tortát. Természetesen a Sugar!-ból, honnan máshonnan. De valaki azt mondta M.-nek, az nem finom. Jobban belegondolva, tényleg nem. Akkor legyen a Daubner!
A Sugar! tortái elképesztően jól néznek ki, igazi jólmegstylingolt sütemények, ami belül van, na azért már nem lelkesedem ennyire. Ezzel szemben a Daubner tortái finomak, viszont a külső (és őszintén szólva a belső is) ugyanolyan rémesen old school, mint bárhol máshol: lágyan leomló rózsák cukorka igazgyöngyökkel. Nevezhetjük akár ízléstelennek is. Nyisd már meg azt a cukrászdádat! – mondta M., de mivel ahhoz túl szerény vagyok, hogy reagáljak rá, elengedtem a fülem mellett.
Ebből a csokoládétortából a máz tökéletes lett, úgyhogy jelentem, ha más még nem is, de a csokoládémáz receptje már megvan a cukrászdámhoz!

Csokoládés mandulatorta

A tortához:

113 g étcsokoládé
2 evőkanál rum vagy kávé
113 g szobahőmérsékletű vaj
2/3 csésze és 1 evőkanál cukor
3 tojás, szétválasztva
egy csipet só
1/3 csésze őrölt mandula
¼ teáskanál mandulakivonat
¾ csésze liszt, átszitálva (szitálás után lemérve)

egy 20 cm-es kapcsos kerek tortaforma

Melegítsd elő a sütőt 175 fokra, vajazd és lisztezd ki a tortaformát.
Vízfürdő fölött olvaszd meg a csokoládét a rummal vagy a kávéval. Hagyd kihűlni.
Verd fel a vajat a 2/3 csésze cukorral, add hozzá a tojások sárgáit.
Verd fel a tojásfehérjéket a sóval lágy habbá, add hozzá a maradék cukrot, és verd keményre, de ne túl szárazra.
A tojássárgás keverékbe keverd bele a csokoládét, a mandulát és a mandulakivonatot.
Tedd bele először a fehérje ¼-ét, hogy fellazítsd a tésztát. Tedd bele a liszt 1/3-át, majd felváltva, két részletben újra a fehérjét és a lisztet. Mehet a tészta a formába. Süsd fél órát, nem kell, hogy teljesen száraz legyen a végére. Az a jó, ha a beleszúrt tűre egy kevés tészta rátapad.

Recept Julia Child: Mastering the Art of French Cooking-ból, amit újra kiadtak, miután augusztus 7-én mutatják be Amerikában a szerzőről készült filmet Meryl Streep főszereplésével.

A csokoládémázhoz:

250 g étcsokoládé
½ csésze habtejszín
¼ csésze light kukoricaszirup

A tejszínt és a kukoricaszirupot forrald fel, keverd össze. Öntsd a csokoládéra, hagyd állni 2 percig, majd keverd össze, hogy a csokoládé teljesen elolvadjon.
A torta összeállításához állítsd a már kihűlt tortát tortarácsra. Öntsd a mázat a tetejére, és egy spatulával egyengesd el (az oldalára egyelőre ne folyjon le). Tedd 5 percre a mélyhűtőbe.
Öntsd az egész mázat a tortára, most már fedje be az oldalán is. Két órára tedd a hűtőbe, hogy a máz megszilárduljon.
Én az oldalát mandulapehellyel, a tetejét pedig csokoládéforgáccsal díszítettem.

Recept már megint a Bakedből.

csokoládé torta mandula ünnepi haladóknak

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr985141312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én csak most találtam az oldaladra. És szeretném felhívni figyelmedet a Nándori cukrászdára, ahol igazán nagyon finom és szép tortákat lehet kapni.
miss muffin, persze vannak finom sütemények a sugarban is, de jó szívvel nem merném ajánlani a barátnőm esküvőjére.
viksi, a zazzi tényleg isteni finom, de az esküvői tortákról ijesztőek a képek az oldalukon.
Hát én is csak azt mondanám,hogy nyisd már meg azt a cukrászdát!
És mért nem csinálod a tortát te?Kíváncsi vagyok hogy találsze majd magyarországon olyan cukrászdát ahol megtalálod azt amire vágysz.Majd posztolhatnád is,nagyon kíváncsi lennék rá.:)

miss Muffin 2009.08.03. 21:18:00

nekem összefutott a nyál a számban! :)

a Sugar! tényleg rossz?? pedig annyira finomnak tűnnek... :(
Sz. ott van az a solymári cukrászda, az szerintem nem old school, te kóstolásod alapján finom is, és csinálnak esküvői tortát
hm?
www.zazzi.hu

Moha és Sáfrány 2009.08.03. 21:18:00

nagyon csabito!
süti beállítások módosítása