KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. augusztus 26., szerda 2 komment

2009. augusztus 26., szerda 2 komment

Lestem: Mandulás ricottával töltött nektarin

Valójában a Klassz konyháján nem én vagyok az egyetlen cukrász. Aki pénteken ebédelni tér be az étterembe, olyan mázlista, hogy az ebédmenühöz Moduna Zsuzsa – aki tényleg cukrász (többek közt), ellentétben velem – készít mindig más-más desszertet. Ezt a töltött nektarint tőle lestem el, ő mellé még ráadásként madeleine-t és tejszínhabot is tálalt. 890-ért a levessel együtt szerintem még túl jó is volt.
De vigyázat, csak péntekenként!

Mandulás ricottával töltött nektarin
(6 személyre)

6 nektarin, kimagozva, félbevágva
1 gerezd citrom
250 g ricotta túró
100 g amaretti keksz, összetörve
2 evőkanál gyömbérdzsem
2 evőkanál kandírozott citrushéj keverék
1 evőkanál Cointreau
25 g mandulapehely

A nektarinokat a húsos felükkel felfelé, egymás mellé a tepsibe teszem, mindegyiket meglocsolom néhány csepp citromlével.
A túrót összekeverem az összetört keksszel, a gyömbérrel, a kandírozott citrushéjjal és az alkohollal. Minden nektarin kap egy-egy kiskanálnyi adagot a magja helyére. Megszórom a mandulapehellyel.
180 fokon 20 percig sütöm. Még melegen, de legalább langyosan edd meg!

mandula desszert nektarin amaretti kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr735141306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szia! sokat hallottam rólad, legalább itt találkoztunk! :-)
Mint friss olvasó, máris csatlakozom a rajongótáborhoz. A Peti+Merci esküvőjén beleszerettem a rozmaringos kekszbe, és kis nyomozás után megtudtam, hogy tőled jött. Isteni volt! Madarat lehet velem fogatni, hogy még a receptet is megtaláltam itt egy korábbi oldalon. Köszi, hogy megosztod a receptjeidet az édességimádókkal!
Sajnos a Klasszba mostanában nem jutok el, mert azóta már egy kontinenssel arrébb vagyok.
(Én egyébként a Peti nővére vagyok -- csak hogy el tudj helyezni.)
süti beállítások módosítása