KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. november 15., vasárnap 2 komment

2009. november 15., vasárnap 2 komment

Tésztagyakorlatok I.: Meteoritok


Nagyon rendes kislány voltam, és betartottam a szavam, elkezdtem tésztákat gyakorolni. Itt látható a forrázott tésztám másnaposan.
Sajnos kezdek rájönni, hogy majdnem minden tészta csak egészen frissen finom. Már így is komolyabb sütemény mennyiséget termeltem a kukának, de ha minden maradék tésztát másnap kidobok... Ez a kidobálás-dolog egyébként is kritikus pontja az életemnek, mert az "Etiópában éheznek az emberek" és a "középszerűtől minek hízzunk" énem küzd egymással, és átlagolva az utóbbi áll nyerésre. Nevezhetjük pazarlásnak?
Az alábbi receptből (a mandula nélkül) csinálhatunk profiterolt, vagy megtölthetjük csokoládés cukrászkrémmel, vagy belemárthatjuk karamellbe, vagy simán ehetjük dulce de lechével, amire én eredetileg szántam, csak közben elfogyott a lelkesedésem.

Meteoritok
(35-40 db)

125 ml tej
125 ml víz
100 g vaj
1/2 teáskanál só
150 g liszt
4 tojás
100 g szeletelt mandula
a tetejére:
1 tojássárgája 1 evőkanál tejjel simára keverve
díszítő cukor

1. Egy lábosban, alacsony hőfok fölött keverd össze a tejet, a vizet, a vajat, a sót és a cukrot. Forrald fel, és azonnal húzd le a tűzről. Szórd rá a lisztet, keverd el egy fakanállal.
2. Tedd vissza a lábost a tűzre, és 1 perc alatt, kevergetve szárítsd ki a tésztát. Öntsd át egy tálba.
3. Add hozzá egyenként a tojásokat, közben használd a fakanalat, hogy szép sima, fényes tésztát kapj.
4. Pirítsd meg a mandulát sütőben vagy egy serpenyőben, majd add a tésztához.
5. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra, bélelj ki egy tepsit sütőpapírral. Egy habzsákhoz illessz 2 cm átmérőjű sima véget, kanalazd a habzsákba a tésztát, és nyomjál 4 cm átmérőjű csigákat. Kend meg a tetejét a tojásos keverékkel, szórd meg a díszítő cukorral.
6. Süsd 15 percig, utána vedd le a hőfokot 170 fokra, és süsd még 15 percig.

Recept: Michel Roux: Pastry - ha már tésztákat gyakorlunk.

kávéhoz középhaladó forrázott tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr845141293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak de ;-))) kedden találkozunk!
Hahó!
Csak nem egy csoporttárshoz van szerencsém?? Én is elhatároztam, hogy "végigsütöm" a cukrásztankönyvet, de még el se kezdtem :( Ezek a forrázott tészták nagyon jól néznek ki, gratula!
süti beállítások módosítása