KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. január 05., kedd 16 komment

2010. január 05., kedd 16 komment

Lehet velem vitatkozni: Étcsokoládé ganache tart



Menő: étcsokoládé
Nem menő: tejcsokoládé
Menő: mousse torta
Nem menő: vajkrémes torta
Menő: lisztnélküli csokoládétorta
Nem menő: zsúrtorta
Menő: pisztácia
Nem menő: mazsola
Menő: csokoládé bársony
Nem menő: fondant
Menő: gyümölcsdíszítés
Nem menő: formatorta
Menő: fleur de sel
Nem menő: ételszínezék
Menő: gyümölcspüré
Nem menő: fagylaltpor
Menő: macaroon
Nem menő: puszedli
Menő: financier
Nem menő: muffin
Menő: mascarpone
Nem menő: keményre vert tejszínhab
Menő: hetente többször is frissíteni a blogod
Nem menő: egy hónapig elhanyagolni a blogod
Menő: gasztroblog
Nem menő: gasztroblog

Étcsokoládé ganache tart
(egy 23 cm átmérőjű tart formányi adag)

A tart tésztához:  
144 g liszt
5 g cukor
1/3 teáskanál só
1/3 teáskanál sütőpor
56 g jéghideg vaj, felkockázva
80 ml hideg tej

1. A lisztet, a cukrot, a sót és a sütőport egy tálban vagy egy sütőpapíron összekeverem, összemorzsolom a vajjal. Öntök hozzá tejet, hogy labdává gyúrjam (nem biztos, hogy az összes tejre szükségem lesz hozzá).
2. Kicsit meglapogatom, és egy órára a hűtőbe teszem.
3. 1-2 cm-esre kinyújtom, beleillesztem a tart formába, ami kilóg, levágom (átgurítom rajta a sodrófát, és magától leesik).
4. Vakon megsütöm 185 fokon 15 perc alatt.

A ganache-hoz:
2 evőkanál narancslekvár
80 ml habtejszín
250 g étcsokoládé
50 g törökmogyoró
50 g dió
50 g aszalt szilva
30 g cukrozott narancshéj
egy maréknyi marshmallow

1. A kihűlt tart tésztát megkenem a lekvárral, hogy lezárjam (így nem szottyosodik át).
2. A habetejszínt felforrósítom, hozzákeverem a csokoládét, hogy elolvadjon.
3. A magvakat felaprítom, serpenyőben megpirítom. A gyümölcsökkel együtt a csokoládéhoz keverem. Beöntöm a tart formába, apróra vágott marshmallow-val megszórom. Ha keményen szeretem, hidegre teszem, ha lágyan kívánom, szobahőn tartom.

Tart tészta recept Johnny Iuzzinitől, ötlet a Bon Appétitből.
Én tart helyett tartlette-et csináltam, az látható a fotón.

dió csokoládé sütemény ganache középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr455141286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A muffin mindigis menő lesz:) A tejcsoki is,csak nem mindegy,milyen. Azért ember legyen a talpán,aki egy Lindt tejcsokira azt mondja,hogy fúj nemmenő:)
Nyihiii ezt szeretem! Ez nagyon jó ötlet volt, felkeverni vele az álló vizet! Édesem, ez a te blogod, a te véleményeddel, hatalmas, hogy egyesek erre hogy rámozdulnak :D hatalmas!
háhhá, én mekkorát nevettem! :))
én mindenképpen jól szórakozom, és végre történik valami a blogon! :-)
annyira butuskák és kisebbségi komplexusban szenvedők, akik a menő-nem menő témán kikészülnek. egyébként pont ez a jó benne, hogy van, akit ezzel fel lehet húzni:)))
A téma felvetése, és a menő-nem menő szévátlasztás ételek esetében nonszensz. Ha valaki a kókuszos csókot jobban szereti a libamájas macaronnál, az ciki volna? Nem hiszem. Részben ízlés, részben pénztárca kérdése. Ha valaki a tejcsokit jobban szereti az étcsokinál, az gáz? Nem menő? Vajon miért? És aki a fleur de selt nem azért nem veszi meg, mert a jódozott asztali sót tartja menőbbnek, hanem azért, mert képtelen 10 dkg sóért 2000 forintot kipengetni, és megteszi a kilója 100 forintos tengeri só is, akkor nem tarthatja magát menőnek? Csatlakozva az előttem szóló-író névtelenhez, a 144g és az 56g leírása, a külföldi receptek esztelen másolása sokkal "nemmenőbb". A csokoládébársony emlegetése a fondannal szemben pedig kifejezetten képmutató.
Szerintem 144 g-t meg 56 g-t élő ember nem tud kimérni, meg nem is olyan pontos a mérlege. nem lehetne valami emberibb mértékegységekkel dolgozni? (Gondolom, hogy a külföldiből való fordítás miatt, de mégis...)
és a 4évszak menő? : ))
és a tejszínhab nekem is nagyon menő!
az biztos nem menő hogy én csak a google-ből tudtam meg mi az a fleur de sel és financier..:)
már régóta akarom kérdezni, hogy a menő ellentéte miért nem a béna????
aki ezekkel menőzik/cikiz, az eléggé hmm hogy is mondjam... nem menő a szememben :-)))

Orsi
A keményre vert tejszínhab sztem atom menő! CSak keveseknek sikerül a bolti szirszar tejszínekből!:-)

Tartlette: jó, sűrű cucc!
a két/egy?/ utsó kategóriával egyetértek!!
de miaza csokoládébársony?
főleg hogy csokoládébáránynak olvastam először :)

Bede Marton 2010.01.05. 23:03:00

Szerintem ezt inkabb a szakemberre kellene bizni!!!!
süti beállítások módosítása