KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. szeptember 01., szerda 17 komment

2010. szeptember 01., szerda 17 komment

Több a kérdés, mint a válasz: Pisztáciás baklava


Létezik ember, akinek a baklava nem túl édes?
Miért ilyen drága a sózatlan pisztácia?
Nem tudja valaki esetleg, hogyan kell csinálni a csíkos típusú baklavát?

Pisztáciás baklava
(kb. 24 szelet)

300 g sózatlan, tisztított pisztácia, megpirítva (ez az eredeti recept, én ennyi pisztáciát sajnáltam magamtól, ezért egy részét mandulával helyettesítettem)
8 evőkanál cukor
2 teáskanál fahéj
120 g vaj, olvasztva
15 réteslap
a sziruphoz:
1 és 3/4 csésze cukor
másfél csésze víz
3 evőkanál narancsvirágvíz
3 evőkanál citromlé

1. Melegítsd elő a sütőt 175 fokra. Kenj meg olvasztott vajjal egy kb. 30x20 cm-es sütőformát.
2. Daráld durvára a pisztáciát a cukorral és a fahéjjal.
3. Vágd a sütőforma méretére a réteslapokat. Összesen 30 db lapra lesz szükséged.
4. Tegyél egy réteslapot a forma aljára, kend meg vékonyan vajjal, tedd rá a következőt, azt is kend meg és így tovább, egészen a tizedik lapig. Szórd rá a pisztácia felét, és folytasd egy újabb réteslappal. Megint tizet rétegezz egymásra. Szórd rá a maradék pisztáciád. Erre jöhet az utolsó tíz réteslap, mindegyik vajjal megkenve.
5. Még sütés előtt szeleteld fel, amekkorára csak szeretnéd. Süsd 45 percig.
6. Közben készítsd el a szirupot. Forrald fel a vizet a cukorral, bugyogtasd 10 percig. Add hozzá a narancsvirágvizet és a citromlevet. Hagyd kihűlni.
7. Öntsd a kisült süteményre a szirupot. Vágd át újra az eredeti vágás mentén.
8. Én a tetejére kardamomhabot tettem. Ehhez egy evőkanál kardamommagot tettem 3 dl habtejszínbe, egy lezárható fedelű üvegedénybe tettem, és a hűtőben hagytam egy éjszakára. Másnap egy evőkanál porcukorral tejszínhabbá vertem.

pisztácia keleti sütemény középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr45141247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát, ez valami isteni finom lett!! Köszönet a receptért! :) Élmény volt csinálni is és fogyasztani is! :)
Ohh, szuper, köszönöm a választ!!!! Már csak meg kell venni... :)
kösz:-) héja nélkül, a sózatlant így árulják, viszont neked kell megpirítani.
Gyönyörű ez a baklava!!
Szeretném én is elkészíteni és ezért érdeklődöm, hogy a 30 dkg pisztácia már a hája nélkül értendő mennyiség? Valamint a pisztáciát te pirítottad meg, vagy úgy vetted?
Köszönöm!!

Mindennapi Manna 2010.09.01. 22:43:00

Á! Ezzel a tányérral ma megismerkedtem. A baklava sajnos nem jött el...
piszke, mennyi a bosnyákon a pisztácia kilója?
csíkoson azt értem, ami hengeralakú, és ezernyi vékony, ropogós tésztacsík öleli körül.
Nekem nem túl édes! A narancsos-mogyorósba sok narancshéj is, a gyömbéres -citromosba is sok reszelt citromhéj is a gyömbér mellé. Valahol fenn van nálam, de ez sokkal szebb :)

Milyen az a csíkos baklava?

Bosnyák téri piacon kb. annyi a sózatlan, hámozott, mint a boltban a sózott...

smilingcranberry 2010.09.01. 22:43:00

még ránézni is jó:-)
Na igen, ha így nézzük. :D És abszolút egyetértek, látványos és finom, más nem is kell!
Két kérdésedre válaszolnék és az egyikből következik a másik. Itt az Én baklavám:
http://fozni-jo.blogspot.com/2010/05/baklava.html
Ha ezzel az anyaghányaddal csinálod, akkor nem lesz olyan édes és,mivel nem áztatja el a méz, így csíkos is lesz.
nekem nem túl édes, hozhatsz vasárnap :)

"saját levében" 2010.09.01. 22:43:00

Cukor vagy cukorszirup, nem mindegy? Manapság a mézek többsége is cukorszirup, úgyhogy az is mindegy. Lényeg hogy finom és látványos, különösen mint ez itt fent!

Ági, aki főz 2010.09.01. 22:43:00

Nekem se túl édes. Imádom! Ez a példány pedig gyönyörű.
A kardamomhab tényleg kipróbálásért kiált. Nagyon jól néz ki. Csíkos típusú baklava alatt konkrétan mit értessz? Ja igen és külön magasztallak, amiért nem mézzel öntötted le az édest! Üdv: Elif
Valamikor régen a baklava és hasonló sütemények töltelékébe nem is tettek cukrot. Az édességet a sütés után rálocsolt méz vagy cukorszirup adta meg. Vannak olajban sült fánkocskák, csörögék, Indiától Szicíliáig, a tésztájukban nincs is cukor, vagy csak alig, azokat is sziruppal vagy mézzel öntik le, sőt abban is tartósítják. Láttam is ilyen "befőttet" csemegésnél, csak nem jut eszembe a neve.
Jajjj, végem! Hát ez isteni!

Igen, létezik ember, akinek a baklava nem túl édes. Én! :))

Mentettem a receptet - a kardamomhab hihetetlen nagy ötlet!
süti beállítások módosítása