KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. november 10., szerda Szólj hozzá!

2010. november 10., szerda 0 hozzászólás

Egészében véve: Körtekenyér gyömbérrel


Rita az a lány, akivel a tévében versenyeztem. Még mielőtt kikaptam volna tőle, elhívott egy nagy őszi jótékonysági mézeskalács sütésre, amire igent mondtam, miközben nem értettem, honnan tudhatja valaki júliusban, mit fog csinálni októberben. De ő tényleg tudta, és szép lassan kiderült, hogy a munkáinkból könyv készül, az adományokat pedig a Gyermekétkeztetési Alapítvány kapja.
Külön büszke vagyok rá, hogy a könyv címlapján nagyban az én mézeskalács sajttortám látható, bár az ötlet nem az enyém, hanem Rose Levy Beranbaumé, de majd ha összefutunk, feltétlenül megköszönöm neki.
Ha kell a receptkönyv, vagy csak simán adakoznátok, bővebb infót itt találhattok.
Közben én továbbra is körtében utazom, csak most nem aprítom, hanem egészben hagyom.

Körtekenyér gyömbérrel

250 g liszt
1 tk szódabikarbóna
1 ek őrölt gyömbér
1 tk őrölt fahéj
125 g vaj
125 g melasz
125 g golden syrup
125 g cukor
250 ml tej
2 tojás
4 körte
50 g kandírozott gyömbér

1. Egy szögletes kenyérformát bélelj ki sütőpapírral. A sütőt melegítsd elő 180 fokra (légkeveréses 160).
2. Az első négy hozzávalót szitáld egy tálba.
3. A vajat, a melaszt, a golden syrupot és a cukrot olvaszd meg egy lábosban közepes hőfokon. A tejjel hűtsd vissza, és egy habverővel keverd el benne a két tojást.
4. Elektromos mixerrel a száraz hozzávalókat keverd simára a folyékony résszel. A gyömbérdarabokat vágd apró kockákra, és add a masszához. Öntsd az előkészített formába.
5. A körtéket pucold meg (a szárakat hagyd rajtuk), alulról vágd ki a magházakat. A körtéket egymás után állítsd a masszába. 1 óra alatt megsül.

Recept: BBC Good Food

körte gyömbér melasz délutáni vendégség középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr315141222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása