KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2015. január 20., kedd 8 komment

2015. január 20., kedd 8 komment

Nincs olajszag: Oreo fánk

oreo_donut.jpg

Kicseleztem a fánkot, és nem olajban sütöttem meg. Hiába, mindig mondom én, hogy a szilikonformák jók. Olaj azért így is került bele zsiradékként, de ha az egészségre hajtasz, nyugodtan használhatsz helyette kókuszolajat.

Nem szeretnélek becsapni, ezért nem állítom, hogy versenybe szállhatna egy igazán jó szalagos fánkkal, de azért megjárja. Ráadásul sokkal tovább puha és friss marad. A szalagossal az a baj, hogy fél nap múlva már állott olaj íze van, és még ki is szárad. 

Oreo fánk

(12 db közepes vagy 8 db nagy - nekem közepes méretű formám van)

a tésztájához: 

90 g liszt

40 g holland kakaó

70 g nádcukor

1/2 tk szódabikarbóna

1/2 tk sütőpor

1/2 tk só

1 db tojás

80 ml tej

60 ml olaj

2 tk ecet

1 tk vanília kivonat

4 db Oreo keksz + 2 a tetejére

a mázhoz: 

125 g krémsajt

100 g porcukor

1-2 ek tej

1 tk vanília kivonat

1. A sütőt előmelegítem 175 fokra (légkeverésest 155-re). Előkészítem a fánksütő formákat (lehet szilikon vagy más is). 

2. Egy edényben összekeverem a száraz hozzávalókat, egy másikban a nedveseket. A nedveset eldolgozom a szárazban. A kekszeket mozsárban összetöröm, és a 4 darabot a masszához adom. 

3. Habzsákba töltöm, és a formákba adagolom úgy, hogy kb. 3/4-ig töltöm a mélyedéseket. 12 perc alatt meg is sül. 

4. A mázhoz a krémsajtot kikeverem a porcukorral és a vaníliával. Felöntöm annyit tejjel, hogy pont eléggé, de nem túlságosan híg mázat kapjak. Kanálról a kihűlt fánkok tetejére csurgatom a mázat, ha kell, elkenem. A maradék kekszeket is összetöröm, és a mázra szórom. 

Recept: Broma Bakery

fánk sütemény krémsajt kakaópor kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr937091929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez miért jó? Az oreo maga is egy szar. Elbaszott aligízű pvc keksz, ami azért divatos, mert Amerikában divatos. Ott is csak azért, mert túl hülyék Pilóta kekszet csinálni, és mert nékik nem étel az, amiben nincs 80% kőolajszármazék. :P
Valahol elveszthettem a fonalat.
A fánk, az forró olajban, vagy zsiradékban kisütött kelt tészta.
Vagy ez csak azért fánk, mert kerek, és lehet valami édeset rátenni?
@asfaémésanlsanv: én nem tudom, mert csak úgy simán a pilóta kekszet sem szeretem. de a párhuzam jogos, mert hasonlóak! nekem mondjuk külsőre az oreo jobban tetszik.
@kaladida: elképesztően sokféle fánktészta létezik, a forrázott fánktól a sütőporos fánkig, szerintem ebben lehetünk liberálisak :-)
@édesem: Oké, megdumáltál :) (a forgácsfánk meg nem kerek)
Megcsináltam. Finom lett. A tészta jó lett, a máz viszont nagyon folyik úgy is, hogy tejet még nem is kevertem bele!!!, egy tojásfehérjés + 1 deka porcukros + valamennyi tejporos máz lehet, hogy praktikusabb, mert az biztosan rászárad a tetejére. A tésztából kihagytam az ecet és szódabikarbónát, utóbbiakról úgy tudom, hogy csak a mézes tésztához kell, mert a mézesnek keserű ízt ad a sütőpor. Együtt a kettő használatát még nem olvastam sehol.
Recept szerint kipróbáltuk, finom lett PONT. A krém Mascarpone sajtból készült, és a pilóta keksz is 80% kőolaj származék...
süti beállítások módosítása