KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. február 07., hétfő komment

2011. február 07., hétfő komment

Én erre esküszöm: Pierre Hermé csokoládémousse-a


Mindenkinek megvan a maga csokimousse receptje, az enyém ez. Mégpedig azért, mert nincs kedvem nyers tojásfehérjét enni, a tiramisuban sem reszkírozom meg.
Azt a csokimousse receptet ismeritek, amikor a tojássárgákat ki kell keverni egy kis cukorral, a tojásfehérjéket kemény habbá verni, aztán a kettőt össze, végül bele az olvasztott csokoládé? Az se rossz, szeretem, amikor két-három hozzávalóból lehet nagyot alkotni, de élelmiszerbiztonsági szempontból nálam nem megy át.
Egyébként itt is csak 5 hozzávaló van, mint a kedvenc Haagen-Dazs fagylaltjaimban: tej, tejszín, cukor, tojássárga és csokoládé. Meg persze abban is, amit itthon csinálok, de ez csak természetes.

Csokoládémousse

275 g étcsokoládé
415 g teljes tej
375 g habtejszín
5 nagy tojássárgája
130 g cukor

1. Törd apró darabokra a csokoládét, tedd egy nagy tálba.
2. Forrald fel a tejet és a tejszínt egy lábosban, közben keverd világosra a tojásokat a cukorral. Lassan öntsd rá a meleg tejes rész felét, folyamatosan kevergetve a tojást, ezzel kiegyenlítjük a hőt.
3. Öntsd vissza az egészet a lábosba, közepes hőfokon, folyamatosan keverve, sűrítsd be.
4. Szűrd át a folyadékot, add a csokoládéhoz. Keverd benne simára a csokoládét. Töltsd formákba, tedd hűtőbe legalább 2 órára. Én zselatinnal elkevert mangópürével tálaltam.

Ez egy Pierre Hermé recept.

csokoládé mangó gluténmentes mousse vacsora vendégség középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr795141201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ach sooo, ertem mar *_*
:-))))))) csak a magyarhangja ;-)
Kiskanál Orsi linkelte ezt, hozza a szovegben egy ilyen mondat: Utóbbi Édesem, azaz Pierre Hermé mousse receptje mogyorósítva.
felkaptam a fejem: valojaban te vagy pierre herme ?? ^_^
Nem reszortom megvédeni Édesemet, de kedves Névtelen, hamár arról van szó, hogy akkor ez most mousse-e avagy sem, akkor amiben zselatin van, azt végképp nem hívhatjuk mousse-nak, mert a mousse-ban nincs zselatin. Persze Te tehetsz bele, és hívhatod nyugodtan mousse-nak, de egy jó mousse megáll magától is, akár habos, akár nem. Mondjuk több napig kevesen váratják meg az evéssel...
Ha nem lesz habos hanem krémes, akkor ez nem
csokimousse hanem csokikrém.
Zselatin nélkül eddig eszembe sem jutott készíteni, mert arra gondolnék, hogy 1-2 nap után "összeomlik" a hab.
A többi csokoládéval készült ganache-t és krémet mi is szeretjük, de ez mind más - Te ezt biztos mindenkinél jobban tudod.
nem lesz habos, krémes lesz.

ehran, bátor férfi vagy :-)

a csokihoz nem kell zselatin, ahogy hűl, megköti magától a tejszínt. amúgy én is imádom a csokis habot, ganache-t, rigójancsi krémet, vagy hívjuk, ahogy akarjuk.
Nekem tojás mentes csokimousse receptem van.
A csokoládét kevés tejszínben felolvasztom, belekeverem a zselatint, majd ezt a keményre felvert tejszínnel keverem össze és kész is.
Szoktam egyszerre ét és fehér csokiból készíteni, azokat egymással variálni és így nemcsak nagyon finom, de a látvány sem utolsó.
Javaslom kipróbálásra!
Én a tatárbifsztektől kezdve a tiramisun át a majonézig megeszem mindenfélében a nyers tojást, szóval nem zavar, de ettől függetlenül ki fogom próbálni ezt a receptet, Hermé-receptben eddig még nem csalódtam - bár sajnos olyan túl sokat sem volt alkalmam kipróbálni.
Azt szeretném kérdezni, ha a tejszínt belefőzöd és a csokoládéval sem vered fel,
hogyan lesz habos állaga?
gyönyörű!
süti beállítások módosítása