KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. március 15., vasárnap komment

2009. március 15., vasárnap komment

Kegyetlenül meghurcolva: Répatorta



Miután egy szörnyen rossz répatortát sikerült vásárolnunk sok pénzért, gondoltam, előveszem ezt a jól bevált receptet. Az utóbbi pár évben divatos süteménnyé vált, és ezért drágán merik adni mindenféle száraz variánsát is. Nem szeretném hosszasan bizonygatni, hogy ez tényleg mennyire, de a friss narancslétől kellemesen puha marad sütés közben, a krémsajtos tortamáz pedig tökéletesen passzol hozzá.

Fűszeres-narancsos répatorta

A tortához:
250 g puha vaj
375 g cukor
2 narancs lereszelt héja, 1 narancs frissen facsart leve
4 tojás
450 g sárgarépa lereszelve
150 g mandula, pekándió vagy dió
1 evőkanál vaníliakivonat
250 g liszt
2 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál fűszer vegyesen (pl. fahéj, őrölt gyömbér, szegfűszeg, kardamon, szerecsendió)
1 teáskanál só

A mázhoz:
225 g szobahőmérsékletű krémsajt
65 g szobahőmérsékletű vaj
400 g átszitált porcukor
1 teáskanál vaníliakivonat

A sütőt 180 fokra előmelegítjük, egy 23 cm-es tortaformát kivajazunk. Egy nagy tálban a vajat a cukorral és a narancshéjjal habosra keverjük, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, mindegyiket jól elkeverve. A sárgarépát és a diót is beleöntjük, utána a vaníliát és a narancslevet is. A lisztet, a szódabikarbónát és a sót összeszitáljuk, majd mehet a vajas keverékhez. 45 percig sütjük az előkészített tortaformában. Akkor jó, ha a széle elválik a formától, a közepébe szúrt tűt pedig szárazan húzzuk ki. A tortát a formából kivéve hagyjuk teljesen kihűlni.
A mázhoz lágyra keverjük a krémsajtot a vajjal. Ezt simára keverjük a porcukorral és a vaníliával, majd az egészet egy késsel vagy spatulával rákenjük a répatortára.

Recept a BBC Foodról.

divat répa torta krémsajt középhaladó délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr395141354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bár végül nem ezt a receptet használtam a répatortához, de örülök, hogy rátaláltam az oldaladra ;)
őszintén szólva ma már én is picit másképp csinálom
Karacsony elso napjara mar elfogyott a bejglink igy valami desszertet keszitenem kellett. Erre esett a valasztasom, mert gyorsan megvolt es illett a foetelhez. Egyszer mar sutottem es mivel akkor 45 perc alatt nem sult at a kozepe, most 55 percig hagytam a sutoben. A cukor mennyiseget pedig drasztikusan csokkentettem, 250 g ment a tesztaba es ugyanennyi a kremsajtos mazba (nalunk nagyon edes a repa is). Irtozatosan finom lett, a csaladom minden tagja rajongott erte. Koszonom a receptet!
ez tényleg igazán jó! süsd meg a 26 cm-esben, legfeljebb nem lesz olyan magas.
szia! hogy tudom átszámítani 26 cm-es tortaformára a mennyiségeket? vagy abban is jó vajon? már nagyon rég keresek egy igazán jó répatorta receptet. köszi előre is a segítséget! Üdv,
Bee
megcsináltam. majdnem olyan jó lett, mint a tiéd. a majdnem csak az albérleti sütő miatt van.
szija. na pont azt akartam kérdezni mint Millie. ma ugyanis meg akartam csinálni, és csak azért nem tettem, mert nem volt itthon 73dkg cukor.
de a répát már megette Zé : )

sweet amateur 2009.03.15. 08:03:00

hú, teljesen jogos, sajnos elírtam. 375 g cukor!
Komolyan 730 gramm cukor kell bele? Nekem ez rémesen soknak tűnik...Millie

sweet amateur 2009.03.15. 08:03:00

a cukkinis sütiket én is imádom! jó ötlet, majd lesz az is.

Sunshine Reggae 2009.03.15. 08:03:00

issstenien néz kiii!!!!
Nekem az volt a meglepetés a répatortában, hogy egyáltalán nincs is répaíze..Csak finom puhává,szaftossá teszi a tésztát...
Ha lesz céklás, azt megnézem...Bár lehet, hogy azt sem lehet kiérezni. Valaki sütött nemrég cukkinivel is.
Dejó hogy felraktad, no nem csak azért mert jönnek a tavaszi ünnepek. Nem kell bizonygatni, ennek csak a lego nyuszkó tud ellenállni.
Jamie csinál céklásat, esetleg tervezed kipróbálni?
süti beállítások módosítása