KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. május 02., szombat komment

2009. május 02., szombat komment

Az idegenkedés tárgya: Kávés csokoládétorta mokka-mascarpone krémmel

Néhány nappal ezelőtt a már sokat emlegetett Rachel Allent néztem a tévében. Bement egy elképesztően jó cukrászdába, ahol embertelenül gyönyörű süteményeket mutogattak. Nekem így utólag mégis az maradt a legemlékezetesebb, hogy egy csodaszép kávés csokoládétortáról kiderült: a vendégek köszönik szépen, inkább nem kérnek belőle.
Aztán következett az én kis életemben egy újabb elsőszülinapos tortakészítés, egy hét alatt a harmadik – hogy mennyien lettek mostanában egyévesek! Felajánlottam többek közt egy kávés csokoládétortát, gondoltam, lehidalnak az ötlettől (na persze nem az egyéves, de legalább a szülei), a Rachel Allen-sztoriról akkor el is felejtkeztem. Az ötletemtől persze egyáltalán nem hidaltak le. Én viszont erősködtem (azzal érveltem, hogy a kávé ízét nem is lehet majd érezni, csak arra kell, hogy ne legyen olyan gejl a csokitorta), és láss csodát, csudajó dolog sült ki belőle.

Kávés csokoládétorta mokka-mascarpone krémmel

A tortához:

2 csésze finomliszt
¾ csésze cukrozatlan kakaópor
1½ teáskanál szódabikarbóna
¾ teáskanál só
170 g puha vaj
2 csésze barnacukor
3 tojás
1 ½ teáskanál vanília kivonat
½ csésze tej
½ csésze joghurt
4 teáskanál instant kávépor ¾ csésze forró vízben feloldva

A krémhez:

1/3 csésze cukrozatlan kakaópor
1 teáskanál instant kávépor
1½ csésze tejszín
1 1/3 csésze cukor
450 g mascarpone
étcsokoládé forgács a díszítéshez

A sütőt 160 fokra előmelegítem. Kivajazok és kilisztezek két 23 cm-es tortaformát, sütőpapírral kibélelem az alját.
A lisztet, a kakaót, a szódabikarbónát és a sót összeszitálom. Egy elektromos mixerrel a vajat simára keverem, hozzáadom a barnacukrot, tovább keverem, majd mehetnek bele a tojások egyenként, mindegyik jól eldolgozva. Hozzáadom a vaníliát is. Összekeverem a tejet és a joghurtot is.
A vajas keverékhez 3 részletben, felváltva hozzáadom a lisztes és a joghurtos mixet, a liszttel kezdve és végezve. Végül mehet bele a kávé.
Elosztom a tésztát a két tortaforma között, és 40 perc alatt megsütöm. 15 percig pihentetem a formában, majd tortarácsra borítom, és teljesen kihűtom.

A krémhez leszitálom a kakaóport, hozzáadom a kávéport. A tejszínt felforralom, és folyamatos keverés mellett a kakaós-kávés részhez öntöm. Hozzáadom a cukrot, és addig keverem, amíg az is fel nem oldódik benne. Jól lehűtöm, majd hozzáadom a mascarponét. Az elektromos habverővel alacsony fokozaton simára keverem, aztán magasabb fokozatra kapcsolok, és 2 perc alatt felhabosítom.
A két tortaréteg közé kerül egy réteg krém, majd a tortát kívülről is bekenem egy vékony réteggel, és 10 percre a hűtőbe teszem. Kiveszem a hűtőből, és egy vastagabb réteget is rákenek a tortára. Csokoládéforgáccsal díszítem, ha épp úgy tartja kedvem.

Recept a
Bon Appétitből.

kávé csokoládé torta mascarpone ünnepi középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr915141337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sima nescafé. jobb lenne az íze presszókávéval, de az állagon változtatna.
Szia az instant kávé az a nescafe féle vagy 3az egyben?lehet helyettesíteni sima kávéval ugyanebben az arányban?
köszi Veca
hali! három hete éhezem és azon a bizonyos hétvégén igen, az alga-kúra helyét átvette a tortakúra Neked hála! és színtisztán azért volt az idegenkedés, mert nem kávézunk, mert úúútáljuk a kávé ízét, de ez a torta egyszerűen frenetikus volt!!! a legmennyeibb csokoládéízt éreztem, kávéízt egyáltalán nem.
és most megint éhezem...

miss Muffin 2009.05.02. 22:15:00

Gyönyörű torta! :) Mi imádjuk a kávés sütiket! Pedig nem kávézik egyikünk sem.
állítólag a kávét nem igazán szokták szeretni édességekben. pedig az a gyönyörű sötétbarna tészta, ami ezen a képen még nem is látszik...! :-)
Egyszerűen azt nem értem, miért kell ettől idegenkedni, mikor egy isteni torta!!
süti beállítások módosítása