KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. május 21., csütörtök 4 komment

2009. május 21., csütörtök 4 komment

Lazulás: Rozmaringos omlós keksz


Hú, de jól esett valami kicsit egyszerűbb dolgot csinálni.
Ez ismét egy shortbread biscuit, csak kicsit másképp. Sose gondoltam volna, hogy egyszer rozmaringot teszek majd egy süteménybe, de ez a kísérletem olyan jól sült el, hogy talán más íz kombinációkban is próbálkozni fogok majd vele (pl. egy kecskesajtos rozmaringos fagylalt?). Egyébként pedig igazán itt az ideje, hogy olyan dolgokat tegyek a desszertekkel, amiket korábban sose gondoltam volna.

Rozmaringos omlós keksz

1 és ¾ csésze liszt
¼ csésze kukoricaliszt

1/2 teáskanál sütőpor
1/3 csésze cukor
114 g vaj
2 evőkanál friss rozmaring, apróra vágva
3 evőkanál tej
5 evőkanál szilvalekvár (az eredeti receptben baracklekvár szerepelt, szerintem bármilyen dzsem jól megy hozzá)

A sütőt 175 fokra előmelegítem, sütőpapírral kibélelek három tepsit.
A liszteket, a sütőport, a cukrot és a hűtőből kivett vajat kockákra vágva a robotgépbe dobom, és a gép tompa késes kiegészítőjével morzsásra keverem. Hozzáadom a fűszert és a tejet, és újra bekapcsolom a gépet. Ezután már kézzel cipót formázok belőle, majd ½-1 cm-es lappá nyújtom úgy, hogy a tészta és a sodrófa közé folpackot teszek, hogy ne repedezzen szét a tészta.
Én sima kerek, kb. 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval formáztam a kekszeimet, de ennél izgalmasabb formát is lehet persze választani. Egymástól 2 cm távolságban átemeltem a tepsire a köröket, és 10 perc alatt készre sütöttem őket. A kekszek széle enyhén megbarnulhat, de jobban semmiképpen sem.
Egy kiskanálnyi házi szilvalekvárral tapasztottam össze kettesével a korongjaimat.
20 darab keksz lett belőle.

Recept Tartelette-től, akinek egyébként minden receptje ennél százszor bonyolultabb.

ajándék keksz kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr945141331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szia!Nézz be hozzám,van számodra egy kis meglepetésem!
hát ha trendi, akkor csakis olyat! :-))) úgyis van már "divat" címkém, lesz hova pakolni ;-)
vagy kecskesajtos kakukkfűves, nyam.
Inkább epres-kecskesatos fagylalt! Nagyon trendi!
süti beállítások módosítása