KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. június 09., kedd 6 komment

2009. június 09., kedd 6 komment

Nem nevetni: Cseresznyés-kókuszos petits gateaux


A barátnőim jót nevettek rajtam, amikor megkérdezték, készülök-e valamilyen cseresznyés dologgal. Igen, persze, egy kókuszos-cseresznyés petits gateaux-val. Igaz, hogy konkrétan muffinnak néz ki, de törjön le a kezem, ha a saját blogomon le merem írni, hogy muffin. És most tessék.
Kár lenne tagadni a múltam, a sütögetést én is a muffinozással kezdtem. Ma már viszont a száraz, éppen hogy csak ehető édességek jutnak róla eszembe. Én ezt a cupcake őrületet sem értem egészen pontosan.
Mindenesetre ez a petits gateaux egész jól ehető.

Cseresznyés-kókuszos petits gateaux

100 g cukor
2 tojás
125 ml kókusztej
30 g vaj, megolvasztva, lehűtve
¼ teáskanál kókusz kivonat
180 g liszt
40 g kókusztejpor
2 teáskanál sütőpor
1 csésze ropogós cseresznye, kimagozva, félbevágva + 9 egész cseresznye szárastul a díszítéshez
2 evőkanál kókuszreszelék

A sütőt 175 fokra előmelegítem, egy muffinsütőformát kivajazok.
A cukrot a tojással magas fokozaton, 5 perc alatt habosra és világosra keverem. Alacsonyabb fokozaton keverve hozzáadom a kókusztejet, a kivonatot és a vajat. Ezután jöhet a liszt, a kókusztejpor és a sütőpor. A cseresznyét óvatosan hozzákeverem fakanállal vagy spatulával.
A tésztát a muffinformákba kanalozom, nekem 9 süteményre lett elég adag. Mindegyik tetejét megszórom kókuszreszelékkel, és 25 percre a sütőbe tolom. 15 perc után a sütemények tetejére egy-egy cseresznyét tettem.

Recept
Tartelette-től, apró változtatással.

cseresznye kókusz kezdőknek is délutáni vendégség kertyparty

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr725141326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hipermarketben és DM-ben is szokták árulni zacskóban. így néz ki: http://www.biopont.com/hu/termekek/vegabond/kokusztejpor,_kokuszreszelek
a kókusztejpor miféle? hol lehet kapni? esetleg mivel lehet helyettesíteni?
viksi, sajna már nem ;-)
miss muffin, azt én is szeretem benne, hogy lehet variálni, és gyorsan megsül a mérete miatt.
orsi, ha minden jól megy, lesz még meggyes-cseresznyés recept, nézz be hozzám még a héten!
és köszi mindenkinek! :-)
nekem mindegy minek hívod :) ezt nem kell esetleg megkóstolni? :))

miss Muffin 2009.06.09. 20:35:00

Nagyon guszta lett! :)
Én azt szeretem a muffinban, vagy inkább a cupcake-ben, hogy annyi féle van! Nem az egyszerűsége vonz, hanem, hogy ezt bármikor meg lehet sütni! És szerintem tök helyesen néznek ki! :) Mint például ez! (tudom, nem muffin, de úgy néz ki) :)
Ez nagyon jól hangzik,pont cseresznyés receptet keresek!
A muffinokról ugyanaz a véleményem(igaz nálam van egy kivétel)
süti beállítások módosítása