KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. szeptember 17., csütörtök 14 komment

2009. szeptember 17., csütörtök 14 komment

Mi lesz ebből? Gyömbéres-sütőtökös sajttorta

Ma beiratkoztam cukrászképzésre. Végre talán a jóformán haszontalan bölcsészesdi után értelmes szakmám is lesz.


Gyömbéres-sütőtökös sajttorta
(kb. 12 szelet, de az a vanbenneanyag típusú)

A tésztához:

255 g gyömbérkeksz (Ikeából)

100 g dió (eredetileg pekándió)

¼ csésze barnacukor

2 evőkanál cukrozott gyömbér, apróra vágva (Culinarisból)

55 g vaj, megolvasztva



A töltelékhez:

900 g szobahőmérsékletű krémsajt (a tescós ugyanolyan jó, mint a Philly)

2 csésze kristálycukor

425 g sütőtökpüré, lecsöpögtetve

5 tojás

3 evőkanál liszt

1 teáskanál őrölt fahéj

½ teáskanál őrölt gyömbér

¼ teáskanál frissen reszelt szerecsendió

¼ teáskanál őrölt szegfűszeg

¼ teáskanál só

2 evőkanál vaníliakivonat



A tetejére:

2 csésze mini marshmallow + néhány darab a díszítéshez

¼ csésze tej

1 teáskanál vaníliakivonat

egy csipet só

1 csésze tejföl



(1 csésze=250 ml)



egy 23 cm átmérőjű csatos kerek tortaforma



Melegítsd elő a sütőt 175 fokra, vékonyan vajazd ki a tortaformát.

Daráld le a kekszet, a diót, a barnacukrot és a gyömbért, majd add hozzá a vajat. Nyomkodd a tortaforma aljára és oldalára kb. 5 cm magasan. Süsd 8 percig.

Verd lágyra és habosra a sajtot a cukorral, add hozzá a sütőtököt, aztán egyenként a tojásokat. Jöhet a liszt, a fűszerek, a só és a vanília. Öntsd a kéregre, és süsd egy órát, vagy addig, hogy a széle megsüljön, a közepe pedig remegős maradjon.

Várj egy órát, majd vágd körbe a szélét egy éles késsel. Hagyd a formában és a hűtőben egy éjszakára.

A tetejéhez egy lábosban melegítsd fel a marshmallowt és a tejet, a cukorkák szépen el fognak olvadni. Vedd le a tűzről, keverd hozzá a sót és a vaníliát. Hagyd szobahőmérsékletűre hűlni, aztán keverd hozzá a tejfölt. Öntsd a torta tetejére, díszítsd a megmaradt marshmallow-kkal, és legalább egy órára tedd a hűtőbe. Döbbenet, de simán kijön a torta a formából. Van súlya!
Recept a Bon Appétitből.

torta sütőtök gyömbér sajttorta középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr375141302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak a tiéd széle biztos nem égett meg ilyen csúnyán ;-) neked ízlett? nálunk vegyes volt a fogadtatás. én szerettem.
Szia!
En is hetvegen sutottem ilyet, hasonlo a recept, keves elteressel.
Nagyon jo a blogod, most bukkantam ra, gratula!
Köszi! És egy ilyen tanfolyamon hány "diákot" kell elképzelni? A tanárok normálisak? És azt lehet-e már tudni, hogy a vizsgadíj mennyi lesz?
Azt hiszem egyelőre ennyi kérdésem van :D Úgy irigyellek!
szia gomba! én a dobos c.-be járok felnőtt cukrászképzésre. ez egy évig tart, a cukrászórák mellett tanulunk élelmiszerismeretet, vendéglátó gazdaságtant és szakmai angolt. heti egyszer 6 óra. de ne úgy képzeld el, hogy egész nap csak sütögetünk! sajnos inkább fejtágítás.
ez aztán nem semmi teljesítmény egyetlen tortáért! le a kalappal!
huhhúúú, siker!!!:)

(én vajok, aki beleszerettem ebbe a tortába még szeptember 21-én :)

a linkeket nagyon köszi!! használtam őket

a torta így született meg:
először egyik nap tartottam egy kiadós kandírozást. gyömbér mellett mindenféle egyebeket is bevetettem.
aztán kitérő következett: klikkelgettem itt nálad és megtaláltam a granolarecepteket. megihlettek! kandír-készleteimből alkottam házi müzlit.
egy következő nap délutánján készültek a gyömbikekszek. abból is sokat csináltam, hogy lehessen csemegézni szabadon belőle.
majdnem elkövettem azt a hibát, hogy a család elé tettem a friss kekszet! az utolsó pillanatban rájöttem, hogy ezt nem szabad, ameddig nem kóstolták a tortát, addig a keksszel nem találkozhatnak, a torta ízvilágának misztikuma nem lepleződhet le előre!:)

a keksz után a torta már hamar megszületett és tarolt!!
megérte ilyen komótosan megcsinálni ezt a receptet, a tortafogyasztók értékelték. üdvözletüket küldik neked!;)
hajrá cukrászsuli!
Szia!

Olvastam, hogy beiratkoztál cukrászképzésre. Jövőre én is tervezem, addig meg szeretnék egy kis információt gyűjteni. Hová jelentkeztél, mik a tapasztalataid? Hogy vannak óráid?

Hálás lennék, ha szakítanám rám néhány percet. Köszi!

smilingcranberry 2009.09.17. 22:30:00

tényleg jó lett volna...
majd elmegyek kuktának a cukrászdádba:-)
örülök, hogy erre tévedtél!
kandírozott gyömbér recept itt:
http://www.davidlebovitz.com/archives/2008/12/candied_ginger.html
gingersnap cookie recept itt:
http://allrecipes.com/Recipe/Grandmas-Gingersnap-Cookies/Detail.aspx
a gyömbérkeksz helyett használhatsz sima háztartási kekszet is akár, csak tegyél hozzá egy jó adag őrölt gyömbért.
sok sikert!
(hogyan sikerült megoldanom ezt a missziót)
hello, jó ez a blog!
pár napja rápörrentem a sütőtök témára.
épp receptkutató stádiumban voltam tegnap, amikor itt nálad beleszerelmesedtem ebbe a "súlyos tortába".
de a hozzávalókból gyömbérkeksz (,jobban mondva ikea*) és cukrozott gyömbér itt nincs.
(*ilyen értelemben még civilizálatlan országból írok. hehe)
viszont rengeteg gyömbérem és egy mókás gáztűzhelyem is vagyon itt, tehát kandírozhatnék gyömbért és csinálhatnék valami gyömbikekszet.

elszántság vezérel most tovább a neten, hogy választ találjak a "gyömbérkeksz?", "cukrozott gyömbér?" kérdésekre.
ha tudsz segíteni némi tanáccsal a témában, annak najon örülnék, de ha nem, akkor is megírom majd, hogyan sikerült megírnom ezt a missziót.;)
hajrá cukrászsuli!
áfonya, nagyon kár, hogy neked ez most nem fért bele! jó lett volna együtt.
A tanulás fiatalít, főleg a cukrásztanonc fijúkkal : ) jó, hogy nem hagytad magad!

smilingcranberry 2009.09.17. 22:30:00

nagyon drukkolok neked! és persze irígykedem is:-)
süti beállítások módosítása