KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. január 29., péntek 12 komment

2010. január 29., péntek 12 komment

Elegáns dobozos krémtúró: Citromos sajttorta, crème fraiche, lemon curd

Senki se ijedjen meg, valójában nem olyan fancy, mint amilyennek hangzik. A citromos sajttorta íze, mint egy jobbfajta vaníliás krémtúróé, a crème fraiche nálam tejföl tejszínnel összekeverve, a lemon curd pedig egyfajta citromkrém. Ez egyben egy multikulti édesség is, amennyiben a sajttortát amerikainak, a crème fraiche-t franciának, a lemon curdöt pedig angolnak vesszük. Ez így egy tökéletes koprodukció.

Citromos sajttorta
(egy 23 cm átmérőjű torta lesz belőle)

A tortához:
225 g Zabfalatok keksz (valójában bármilyen keksz jó hozzá, én ezt azért szeretem, mert ettől izgalmasabb lesz a tészta textúrája)
100 g olvasztott vaj
250 g mascarpone
600 g krémsajt
2 tojás és 2 tojássárgája
3 citrom héja (én a saját, cukorszirupban eltett citromhéjamat használtam) és 1 leve
1 teáskanál vaníliakivonat
4 evőkanál liszt
175 g kristálycukor

A crème fraiche-hez:
300 g tejföl
3 evőkanál habtejszín

Lemon curd recept itt.

1. Egy 23 cm átmérőjű kerek tortaformát kivajazok, sütőpapírral kibélelem. A sütőt 165 fokra előmelegítem.
2. A kekszet morzsásra darálom, és az olvasztott vajjal összekeverem. Az előkészített tortaforma aljára nyomkodom az ujjaimmal. A hűtőbe teszem, amíg a krémen dolgozom.
3. A krémhez egészen egyszerűen csak mindent össze kell keverni. Én szeretem, ha minden szobahőmérsékletű, úgy nagyon szépen ki lehet keverni egy elektromos mixerrel. A krémet a kekszmorzsára öntöm, 35-40 perc alatt remegősre sütöm.
4. A tortaformából kihűtve veszem ki, és adok neki egy éjszakát a hűtőben, hogy jól összeálljon.
5. A crème fraiche-t vagy megveszem a Culinarisban, vagy elkészítem otthon. A tejfölt a görög joghurt elkészítésének a mintájára kicsit lecsöpögtetem, aztán simára keverem a tejszínnel. Ezt kenem a hideg torta tetejére úgy, hogy körbe a szélén egy centit szabadon hagyjak. Díszítésnek rácsurgatom a lemon curdöt, megszórom piros gyümölccsel.

Recept a Good Foodról.

torta citrom mascarpone sajttorta kezdőknek is délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr475141281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyon örülök, hogy sikerült! csak így tovább :-)
majdnem egy éve szemezek ezzel a torta recepttel, de a figyelmeztetés ellenére sem mertem belevágni (mármint hogy nem is olyan fancy). húsvétkor nagy sikert aratott, sőt, a lemon curd és a creme fraiche is sikerült. követktezik a gyömbéres, sütőtökös sajttorta...
megcsináltam, és ez az eddigi legjobban sikerült sajttortám, a creme fraiche-t meg lefelejtettem róla, ott van a hűtőben : )
ja, ja, egy tuti grafikusom van!!! :-)
Honnan szereztél ilyen friss és guszta ribizlit februárban??? tyűűű lebuktál! vagy egy tuti dealered van, vagy Photoshop!!! :D

smilingcranberry 2010.01.29. 15:18:00

még ránézni is vidámító:-)
szép szép ez az új design de olvashatatlanul picik a betűk, főleg a receptnél. Lehet, hogy csak nekem? a torta viszont irtó guszta nyami,
De gyönyörű tavaszi színek! Jöhetne egy szelet!
ági, rátapintottál, mert még csak egy-két napos az új design!
Nnna, akkor most már tudom a lemon curd receptjét is! :))
Valahol olvastam hogy macaron tölteléknek csinálták, és felkeltette az érdeklődésemet. :)
És a créme fraiche recept is nagyon jól jött!
Guszta nagyon, szeretem a citromos édességeket, annyira frissítőek! :)

Ja, és a blog színe is jobb így! ;)
Ahogy Ági, én is imádom a citromos édességeket. Gyönyörű!

Ági, aki főz 2010.01.29. 15:18:00

Megkóstolnám, az biztos. Oda meg vissza vagyok az ilyen citromos cuccokért. És nagyon szép a külsőd, nem tudom mennyire új, de tetszik.
süti beállítások módosítása