KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. május 27., csütörtök 7 komment

2010. május 27., csütörtök 7 komment

Vizsgadrukk: Canelé de Bordeaux, eper Cointreauban, narancshab quenelle

Nagyon nehéz volt megállnom, de megfogadtam, hogy egy darabig a tanulásra koncentrálok, mert jönnek a cukrászvizsgák, és ezalatt nem süthetek semmit. Normális ember esetében ebben nem is lenne különös, én viszont csúnyán megszállott vagyok, és kifejezetten szarul éreztem magam. Most egy-két hétig nem tanulok, helyette újra sütök, ilyenkor boldogság van a szívemben.
Ez a canelé-dolog azért piszkálta fel a kíváncsiságomat, mert minden fényképen rosszul fest, viszont sok blogon áradoztak róla, hogy a külső karamellizált héj lágy vaníliakrémet takar blablabla. És még azért is izgatott, mert S. küldött egy receptet róla, ami nagyon sokat ígért. S., bár végül nem azt a receptet csináltam , jöhetsz kóstolni, csak szólj egy nappal előbb, mert annyit állnia kell a tésztának, amúgy tényleg finom, puszi!

Mini canelé de Bordeaux
(kb. 20 kicsi canelére elég)

250 ml tej
1 vaníliarúd
90 g cukor
60 g liszt
3 tojássárga
25 g vaj
2,5 cl sötét rum

1. Forrald fel a tejet a vaníliarúddal és a kikapart belsejével.
2. Keverd össze a cukrot, a lisztet és a tojássárgát. Öntsd rá a tejet még melegen, a vaníliarúd nélkül. Add hozzá a vajat és a rumot is. Én nem tudtam simára keverni, ahogy a recept írta volna, ezért botmixert használtam. Egy sodó-szerű, folyékony masszát kaptam.
3. Hagyd állni 24 órát.
4. Vajazd ki a formád. Ha autentikus canelét szeretnél, ilyet vagy ehhez hasonlót használj. Töltsd a mélyedéseket 3/4-ig, mert a canelék kicsit megemelkednek, aztán valamennyire visszasüllyednek menet közben.
5. Tedd 220 fokos sütőbe fél órára. (Nagyobb méretnél valószínűleg tovább tart.)

Recept: La Tartine Gourmande

Narancshab

2 narancs
250 ml habtejszín
2 evőkanál mascarpone
1 evőkanál porcukor

1. Facsard ki a narancsok levét, tedd lábosba, forrald fel, sűrítsd be a felére.
2. Verj lágy habot a tejszínből, add hozzá a narancslevet, a porcukrot és a mascarponét, és verd az egészet kemény habbá.
3. Tálalásnál egy kanállal formázz quenelle-t.

Eper Couintreauban

100 g eper
125 ml forró víz
50 g cukor
1 citrom héja
25 ml Cointreau

1. Vágj talpakat az epreknek, ha azt szeretnéd, hogy olyan kackiásan álljanak a tányéron, mint az én fotómon.
2. Keverd össze a forró vizet a cukorral, és várd meg, hogy feloldódjon. Egy éles késsel vágj két csíkot a citrom héjából, a fehér rész nélkül. Tedd a cukoroldatba. Add hozzá az alkoholt is, majd végül az epreket. Hagyd fél órát állni, utána tálalhatod.

narancs eper gyümölcsös teasütemény középhaladó teához

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr365141263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yesss! Nagyon büszke vagyok, hogy felkeltettem az érdeklődésed! Alakulnak a dolgok, hamarosan jelentkezem, és megyek kóstolni!
"S" :-)
Köszönöm köszönöm!
Szamóca, azt hiszem, én ki merném próbálni muffintepsiben is.
a közepe lágy lett, egészen krémes, a karamellizált kéreggel együtt valóban izgalmas.
Azt nem írtad le, milyen lett! Én is sütöttem már, nekem olyan volta közepe, mint a clafoutisnak. Neked milyen lett? Külsőre dögös!
Nem is fest rosszul! Egy csepp ellenérzésem sem lenne, ha valaki megkínálna vele. :)

De vajon mit tanácsolsz annak, aki formák terén nem ilyen felkészült? A muffintepsi szörnyű szentségtörés volna?
Nekem is, mindenestül :)
Csoda guszta! És ez a kombináció remek lehet együtt!
Ó, jöhet így egyben...!
süti beállítások módosítása