KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2015. október 27., kedd komment

2015. október 27., kedd komment

Újra nem gondolva: Kókuszkocka

kokuszkocka_kicsi.jpg

Világ életemben azt hittem, hogy a kókuszkocka egy magyar találmány. Kicsit csalódtam, amikor kiderült, hogy ez egy Ausztráliában is létező sütemény, lamington néven. 

Azt túlzás lenne állítani, hogy újragondoltam a kókuszkockát, mindenesetre annyit tettem vele, hogy kicsit modernizáltam, mind a tésztáját, mind a mártogatós részét, plusz megtöltöttem egy fantasztikus szederlekvárral. Ha eddig néha száraz lett volna a kókuszkockád, ezután már biztosan nem lesz az! 

Kókuszkocka

(15 db)

a tésztához:

100 g étcsokoládé

60 g vaj

8 db tojás

300 g cukor

180 g liszt

60 g kakaópor

2 tk sütőpor

töltelék:

szederdzsem

mártogatós:

60 g étcsokoládé 

190 g víz

240 g porcukor

80 g kakaópor

60 g tej

kókuszreszelék a hempergetéshez

  1. A sütőt 180 fokra előmelegítem. (Légkeverésest 160-ra.) Egy tepsit kibélelek sütőpapírral. Előkészítek egy kb. 30x25 cm-es, kb. 5 cm mély tepsit. 
  2. A csokit a vajjal megolvasztom. 
  3. A tojást a cukorral kihabosítom. 
  4. A száraz hozzávalókat a tojásosba forgatom, aztán a csokis részt is. 
  5. A formába öntöm a masszát, és 25-30 perc alatt készre sütöm. 
  6. Ha kihűlt, kiveszem a tepsiből, lehúzom róla a sütőpapírt, és félbevágom.
  7. A szederdzsemmel összetöltöm, és hűtőbe teszem. 
  8. Közben elkészítem a csokiszószt. A vizet felforralom, az étcsokira öntöm, és a többi hozzávalót belekeverem. 
  9. Ha a hűtőben kissé megszilárdult a sütemény, 5x5 cm-esre kockázom, és a szószban a kockákat egyesével kimártom, aztán kókuszreszelékbe hempergetem. Szoba-hőmérsékleten a legfinomabb. 

Recept: Gourmet Traveller

 

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr428026302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása