KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. május 31., hétfő 10 komment

2010. május 31., hétfő 10 komment

Nem sós, édes: Oliva sablé


Csináltam édes olajbogyót, de még nem tudom hova tenni a dolgot. Több receptben is láttam már, általában csokoládés desszertben, nagyon izgatott. Azt kéne eldöntenem, hogy csak furcsa, vagy simán nem finom.
Ebbe az édes kekszbe egyszerűen beletettem a jól leöblített fekete olajbogyót, és itt működött is mint édesség alapanyag. Megérte a kísérletezgetést. Na meg persze ez egy Pierre Hermé recept.

Oliva sablé
(kb. 30 keksz lesz belőle)

200 g sózott vaj
75 ml olívaolaj
110 g porcukor
1 keménytojás sárgájának a fele
250 g liszt
50 g burgonyakeményítő (én kukoricakeményítőt használtam helyette, és úgy is jó volt)
70 g magozott fekete olajbogyó, durvára vágva

1. Keverd össze a vajat, az olajat, a porcukrot és a tojássárgát gépben vagy kézzel. Forgasd hozzá a lisztet és a burgonyakeményítőt, majd az olajbogyót. Csak addig keverd, amíg összeáll a massza, ne tovább.
2. Tedd 5-6 órára hűtőbe, hogy jól formázhatóvá váljon. Gyúrj belőle 6 cm átmérőjű hengert, csomagold folpackba, tedd 15 percre a mélyhűtőbe. Vágj belőle kb. 6 mm vastag korongokat, tedd sütőpapírra, egymástól néhány centis távolságra. (Az eredeti recept szerint a tésztát 6 mm vastagra ki kell nyújtani, ekkor lehűteni, utána kiszaggatni. Állítólag Pierre Hermé üzletében egy speciális formában sütik, aminek nyilván az a célja, hogy pontosan egyforma méretű kekszeket kapjanak.)
3. Nekem 160 fokon 17 perc alatt sültek meg. Ha a széle kezd barnulni, már ki is veheted a sűtőből.

Recept foodbeam oldaláról.

keksz olajbogyó kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr835141262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerintem a vaj után menjen bele, köszi, hogy szóltál! egyébként van egy ilyen keksztészta, amibe nem simán kerül bele a sárgája, hanem már főzve. valószínűleg az eredeti recept felét vettem, ezért maradt csak fél sárgája.
az "1 keménytojás sárgájának a fele" mikor kerüljön bele, és mi célja van?
Tomás
Próbáltam, de nem tudtam elképzelni milyen lesz, így megsütöttem.
Közben arra gondoltam, elajándékozom a nagyját, mert mégiscsak 20 dkg vaj. Cukor. Ezaz.
Nos, túl finom lett. Megettem szinte mind. :)
Bírom a meghökkentő recepteidet, csak mondom, hogy vendéglátó egységbe betérve simán rendelném kávé mellé. Azért roséhoz sem utolsó. :)
hú, ez jól hangzik, megnézném közelebbről, az biztos
Heston Blumenthal az epres trifle mellé adja.
igen, igen, már majdnem rozmaringos ;-)
mediadroid, jó tudni, akkor van értelme még csokis desszerthez kísérletezgetni vele.
csoki suffle mellé kaptam egyszer egy fekete olivás "mártást". kétkedtem, de zseniális volt

smilingcranberry 2010.05.31. 21:20:00

Kihívója akadt a rozmaringos keksznek?
Érdekesen hangzik, de engem meggyőzött. Ki fogom próbálni :-)
süti beállítások módosítása