KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. október 02., szombat 2 komment

2010. október 02., szombat 2 komment

Szárnyakat kapott: Csokoládétorta gyömbérrel, barackkal


Mélycsokoládés, de nem édes. Eleinte hihetetlennek tűnt, hogy ezek az ízek összeállhatnak, de hittem Hermének, és neki lett igaza.
Arra is jó volt, hogy kipróbáljam a nullás marcipánt, ami 70% mandulát és csak 30% cukrot tartalmaz, tehát a mandulaíz bőven nyerőben van az édeshez képest. Összehasonlítva: a díszítőmarcipánban - amivel a tortákat bevonják - legjobb esetben 25% mandula van, már ha egyáltalán látott mandulát.

Csokoládétorta gyömbérrel, barackkal
(egy kenyérformányi adag)

180 g liszt
40 g holland kakaópor
1/2 tk sütőpor
125 g aszalt sárgabarack, felkockázva
165 g cukor
140 g marcipán (legalább 33%-os)
4 tojás
150 g tej
70 g étcsokoládé (érdemes 80% fölöttit használni) felkockázva
55 g szirupban eltett gyömbér, felkockázva
180 g szobahőmérsékletű, olvasztott vaj

1. Vajazz ki és bélelj ki sütőpapírral egy kb. 28 cm hosszú, szögletes kenyérformát. A sütőt melegítsd elő 180 fokra.
2. Szitáld át a lisztet, a kakaót és a sütőport.
3. A barackot áztasd 1 percre forró vízbe, aztán szűrd le.
4. Egy aprítóban daráld a marcipánt és a cukrot homokszerűre. Add hozzá a tojásokat és a tejet, és dolgozd a géppel simára.
5. Egy szilikon spatulával forgasd bele a lisztes részt, majd a barackot, a lecsöpögtetett gyömbért és a csokoládédarabokat, végül a vajat.
6. Süsd 60-70 percig, tűpróbával ellenőrizheted, hogy megsült-e.
7. Én a tálaláshoz habcsókokat sütöttem, amiket vaníliafagylalttal tapasztottam össze, illetve a tortára. Felaprított aszalt barackot és gyömbért összekevertem, ezt tettem mellé.

Recept: Dorie Greenspan: Chocolate Desserts by Pierre Hermé

csokoládé sárgabarack gyömbér desszert uzsonna középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr655141236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szinte hihetetlen, de tegnap én is éépen ezt a receptet nézegettem!!!!!!! Egyedül csak az tartott vissza, hogy nincs szirupban eltett gyömbérem. Olyan TE csináltál házilag, vagy vetted valahol?
süti beállítások módosítása