KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. november 30., kedd 6 komment

2010. november 30., kedd 6 komment

Csináld magad: Sütőtök fagylalt tökmag pralinéval


Állítólag az Alabárdosban fantasztikus sütőtök desszert van, a legjobb az egészben a tökmagolajos fagylalt. Amíg nem jutok el megkóstolni, ezzel kell beérnem, valahogy csak elvegetálok majd. (Habár ugyanennyi erővel azt is megcsinálhattam volna, na mindegy.)

Sütőtök fagylalt
(1 literhez)

220 ml tej
125 ml habtejszín
50 g cukor
3 tojássárga
20 g sötétbarna cukor
kb. 300 g sült sütőtök
őrölt gyömbér, fahéj, kardamom, ahogy jólesik
egy csipet só

1. Egy lábosban forrald fel a tejet, a habtejszínt és a cukrot.
2. A tojássárgákat egy másik tálban keverd simára, öntsd rá a tejes rész felét, de közben kevergesd folyamatosan. Öntsd vissza az egészet a lábosba, és melegítsd kb. 71 fokig. Add hozzá a barnacukrot is. Hagyd lehűlni, aztán tedd egy éjszakára a hűtőbe.
3. Másnap turmixold bele a sütőtököt is. Én addig pakoltam bele, amíg olyan színe nem lett, amilyenre én vágytam. Most rakd bele a fűszereket és a sót is.
4. Csűrd bele a fagylaltgépbe, és kész.

Egy David Lebovitz recept alapján.

Tökmag praliné

110 g cukor
40 g tökmag

1. Készíts karamellt a cukorból és 2 evőkanál vízből. Ha már aranybarna, húzd le a főzőlapról, és keverd bele a tökmagot.
2. Öntsd ki egy sütőpapírra, fedd le egy másik sütőpapírral, és lapítsd vékonyra egy sodrófával. Ha kihűlt, tördelhetsz belőle kisebb-nagyobb darabokat.

fagylalt sütőtök középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr95141216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztem is "_"
ja es nem csinaltam pralinet viszont csopogtettem ra narancsos balzsamkremet
megcsinaltam, kardamomot meg mandulaforgácsot tettem bele
o yes, szuperjo

Bonbon mánia 2010.11.30. 15:48:00

Nagyon különleges, nagyon tetszik, szívesen megkóstolnám.
Istenem, de jól hangzik!
Izgalmas párosítások.
süti beállítások módosítása