KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. szeptember 29., vasárnap 7 komment

2013. szeptember 29., vasárnap 7 komment

A svéd képviselőfánk: Semlor

semlor1.jpg

Tårta mandel, äppelkaka - svéd sütik, amiket az Ikea már megismertetett velünk, és nem bántuk meg. Én a Semlorral itthon még nem találkoztam, viszont amikor megláttam a helyes kis kelltészta bucit marcipánnal és friss tejszínhabbal töltve, azonnal beleszerettem. Semlort minden Ikeába most!


Semlor

(kb. 12 db kicsi)

25 g friss élesztő

75 g vaj, olvasztva

250 ml tej, 3,5%-os

3 ek cukor

1 tk kardamom

1/4 tk só

170 g liszt

1 tojás

100 g marcipán

1 ek tej

200 ml habtejszín

1 ek porcukor + a tetejére

1/2 vaníliarúd

1. Az élesztőt elmorzsolom a vaj, a tej és egy evőkanál cukor keverékében. Felfuttatom.

2. Közben egy keverőtálba teszem a lisztet a kardamommal, a sóval és a maradék cukorral. Hozzáöntöm a felfuttatott élesztőt, és összegyúrom.

3. Addig dagasztom, amíg a massza el nem válik az edény szélétől. Kigömbölyítem. Kilisztezett tálban, meleg helyen, 45 perc alatt, egy konyharuhával lefedve a duplájára kelesztem.

4. Kis golyókat formázok a tésztából, és sütőpapírral bélelt tepsire teszem. Most egy órát kelesztem. A végén lekenem a tetejét tojással. 225 fokos (légkeveréses 205) sütőben 12 percig sütöm.

5. Ha kihűlt, egy recés késsel levágom a kis kalapjukat. Belülről kicsippentek egy kis tésztát, aminek a helyére a tejjel felpuhított marcipán kerül.

6. A tejszínt felverem a porcukorral, aztán belekeverem a vaníliarúd kikapart magjait is. Csillagcsöves habzsákba töltöm, és mindegyik buci aljára teszek belőle. Rájuk teszem a kalapokat, porcukorral megszórom.

7. A svédek néha forró tejbe áztatva teszik (ezt hetväggnek hívják), érdemes úgy is kipróbálni.

Recept: Call me cupcake!

semlor2.jpg

marcipán sütemény desszert kelttészta középhaladó délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr625539972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A szemla másik neve fastlagsbullar, azaz böjti zsemle, mert hagyományosan húshagyó keddi édesség, amúgy Svédországban sem kapható szezonon kívül, így általában csak karácsony és húsvét között lehet ilyet enni. Így nem hinném, hogy az IKEA állandó választékba venné, de reméljük, legalább szezonban kapható lesz :-)

en.wikipedia.org/wiki/Semla
Én az ikeás sütemények után intenzív hasmenést kaptam. Más tapasztalt ilyet?
De ez jónak tűnik, lehet nagyban is? Olyan zsemleméretűre gondolok.
@Valóraváltógép: azt hiszem, valójában pont az a zsemleméretű az igazi.
Kedves Szonja! Két kérdésem van, egy idevág, egy nem :-)
1. Ez a fánk frissen jó, jól sejtem? Képviselőfankot szoktam készíteni az ovis farsangra, és azt már előtte nap meg szoktam csinalni. Ha ilyet szeretnék, ezt inkább aznap készítsem?
2. Olvastam a Nők Lapja Enteriorben a veled készült interjút és szeretném megkerdezni, hogy milyen márkájú, típusú a konyhai robotgéped.
Köszi!
@Livus: 1. szerintem még másnap is ehető, de azért frissen jobb. 2. :-) az egy kenwood márkájú robotgép, kicsit erősebb, viszont olcsóbb, mint egy sima kitchenaid, nagyon szeretem.
Köszönöm! A Kenwoodnak megirnad a konkrét típusát?
süti beállítások módosítása