KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. szeptember 15., szerda 7 komment

2010. szeptember 15., szerda 7 komment

Végre: Tartelette bourdaloue


Összességében ez most elég gyengén sikerült, a mandulakrém túl édes, a tartelette gyűrűm túl magas, a körte túl elmerült (a képen a csíkos dolog), a látvány nem túl fényes. Ami a dologban mégis "végre", hogy azt hiszem, sikerült megtalálnom a kedvenc tart tésztámat, és érdekes, ez pont megint egy Pierre Hermé-recept. Nem vagyok elfogult, ez tényleg jó és viszonylag könnyen kezelhető. A hozzávalókban van néhány szokatlan dolog, például sok tej és puha vaj, tehát egészen más lesz az eredmény, mint egy pate briséenél, amikor jéghidegen kell a hozzávalókat összedolgozni.
Az egyetlen nehézséget az jelentette, hogy a könyv szerint csak nagy mennyiségben érdemes csinálni, és az én aprítóm ennyi liszttel nehezen bírt el. Bár nekem nincs itthon, de szerintem a Kitchen Aid is határeset lenne, puszta kézzel pedig nem szívesen indulnék neki. Tehát vagy féladag vagy marad az aprító.

Pierre Hermé tökéletes tart tésztája

370 g puha vaj
1/3 csésze + 1 evőkanál szobahőmérsékletű tej (valószínűleg Pierre Hermé nem csészével méri, de az én szakácskönyvem ámerikai)
1 tojássárga
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
3 és 1/2 csésze liszt
(1 csésze=250 ml)

1. Az első öt hozzávalót bedobod az aprítódba, és pulzálva simára kevered. Hozzáadod a lisztet, és amint labdává áll össze a keveréked, leállsz. Ne keverd túl!
2. A tésztát 4-felé osztod, és mindegyiket külön lapos kerekre formázod, lefóliázod. Legalább 4 órára a hűtőbe teszed, utána használhatod.

És akkor közkívánatra a folyt.:

3. A kivajazott tart gyűrűket magam mellé készítem, a tésztát pedig kb. 3 mm vékonyra nyújtom alaposan lisztezett felületen. Kibélelem vele a formákat. Fél órára a fagyasztóba teszem őket.

A mandulakrémhez:
100 g darált mandula
10 g kukoricakeményítő
75 g puha vaj
100 g porcukor (nekem kevesebb is elég lett volna)
1 tojás
60 ml habtejszín
1 evőkanál Amaretto likőr

2 körte

1. Az egészet habverővel simára keverem.
2. A krémet az előkészített tartokba öntöm, kb. a feléig.
3. A körtéket meghámozom, félbevágom, kicsumázom. Keresztben fél cm vastag szeletekre vágom. Egy-egy fél körtét a tartokba helyezek.
4. 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöm.

Recept: Daniel Tay: Just Desserts

körte tart

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr355141242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megremisztettel... :) Onvizsgalatot tartottunk, az eredmeny: nem eleget.
azta, ti még nálunk is több édességet ehettek! :-)
Megsutottem nehanyszor, mire kikiserleteztem, hogy a formamba 2/3, 3/4 vagy feles tesztat tegyek.... Milyen atmeroju formakba teszed a fenti mennyiseget? Legutobb veletlenul kimaradt a vaj a mandulakrembol, izgultam, de nagyon jo lett izre es allagra is. Es meg egy eszrevetel: 20 perc sutes utan meg nyers volt a teszta, dupla ido kellett hozza. Amugy a csaladom egyik kedvence!
millie, nem mondod, hogy csak almán élsz? :-)
erika, ezek szerint te is ezt szoktad használni?
na jó, akkor felteszem a mandulakrémet, csak azt hittem, hogy a béna kép után senki sem lesz rá kíváncsi.
Nagyon kíváncsi vagyok én is a mandulakrémre, jó lenne megsütni!!Eszméletlen guszta

Mindennapi Manna 2010.09.15. 21:24:00

Pillanatnyilag nincs a közelembe, de szerintem a Szakácsok könyvében is ugyanez a recept van meg. Vagy majdnem, mert emélekim szerint abban kevesebb a tej. Majd megnézem:)
Szerintem így is remekül néz ki!
A mandulakrémet hogy csináltad? Én azzal voltam elégedetlen az enyémnél, meg a körte sem volt túl aromás. De lehet, hogy nálam a jonathan alma referenciaponthoz képest, most semmi se lenne elég jó :-)
süti beállítások módosítása