KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. február 26., szombat komment

2011. február 26., szombat komment

Hajtogatott élesztős II.: Blundel


Miközben csináltam, azt gondoltam, az első mondatom az lesz: Vért izzadtam ezzel a tésztával! Aztán a végén annyira jó lett, hogy ez mindent felülírt, és csak a boldog büszkeség maradt, a gyönyörű leveles szerkezetét látva.
Ez megint csiga lett, de muszáj volt megtudnom, hogy mi a jó a kakaóscsigában. Őrült különbség a boltival szemben, hogy margarin helyett vajat, Katica helyett holland kakaóport használtam. A blundel tészta történetéhez hozzátartozik, hogy a pékek általában húzómargarint tesznek bele, mert azzal sokkal könnyebb dolgozni, mint a vajjal (meg persze olcsóbb is). Konkrétan egy munkafázist ki lehet hagyni, nem kell ún. vajas részt készíteni.
Én a boltinál kisebb kakaóscsigákat sütöttem, mert szerintem az óriási, egyszerűen nem normális dolog akkorát enni belőle, minek folyton annyit zabálni.
A blundelbe nem puhán került a vaj, mint a múltkori danishbe, hanem hidegen. A tésztát az elején 30 fok körül kellett érlelni, és háromszor kellett hajtogatni (szimpla-dupla-szimpla).




Blundeltészta
(kb. 30 kisebb kakaóscsiga lett belőle)

500 g liszt
300 g vaj
50 g porcukor
20 g élesztő
10 g só
250 ml tej
2 tojássárga

1. Először készítsd el a vajas részt. Ehhez gyúrd össze a vaj 90 és a liszt 10 százalékát. Formázz belőle lapos téglát, és tedd hideg helyre kb. fél órára.
2. Közben gyúrd meg az előtésztát a maradék anyagokból: oldd fel az élesztőt szobahőmérsékletű tejben a cukor kis részével, aztán dolgozd össze a többi hozzávalóval. Formázz belőle cipót, vagdosd be, és érleld fél órát 35 fok körüli hőmérsékleten.
3. Nyújtsd ki az előtésztát, húzz belőle négy fület, a közepét hagyd vastagabban, tedd rá a vajas részt, és csomagold bele úgy, hogy a két-két szemközti fület ráhúzod. Lisztezett felületen nyújtsd ki kb. 2 cm vastagra, és hajtsd be szimplán (a hosszanti részét oszd képzeletben háromfelé, és először az egyik végét hajtsd be középre, aztán hajtsd rá a másik végét is). Nyújtsd ki újra, és hajts rá egy duplát (oszd el képzeletben négyfelé, és hajtsd be először jobbról, aztán balról, aztán hajtsd félbe az egészet). Tedd a hűtőbe legalább fél órára.
4. Nyújtsd ki megint, és hajts egyet szimplán. Ezután már használhatod is a tésztát. Én még egy kis időre visszatettem a hűtőbe, majd újra kinyújtatottam, de most 8-10 mm-esre, megkentem olvasztott vajjal, megszórtam kakaóporral, nádcukorral és étcsokoládé darabokkal. A tölteléket sodrófával a tésztába nyomkodtam. Feltekertem, 2 cm vastag hengerekre vágtam, sütőpapírral bélelt tepsire tettem, a tenyeremmel kicsit lenyomkodtam. 25-30 pericig kelesztettem, majd tojással lekentem, és légkeveréses sütőben 200 fokon 15 perc alatt megsütöttem.

reggeli csokoládé péksütemény uzsonna haladóknak

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr395141193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

És...igen!! Én is megcsináltam!!!!Elsőre!
azt nem tudom sajnos, viszont erről eszembe jutott egy belga-szám (honnan a név?), amitől nagyon jó kedvem lett :-)
nem tudod, honnan kapta a nevét a blundeltészta?
süti beállítások módosítása