KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. április 08., kedd 4 komment

2014. április 08., kedd 4 komment

A tökéletlen szép: Óriás tiramisu keksz

tiramisu_keksz1.jpg

Ha egy keksz teteje töredezett, az jót jelent. Ha egy csokitorta teteje töredezett, az is jót jelent. Ha egy habcsók berepedezett, azt is szeretjük. Nekünk a tökéletlen a tökéletes. 

Óriás tiramisu keksz

(8 db)

200 g étcsokoládé

30 g vaj

30 g liszt

1/4 tk sütőpor

1/4 tk só

1/4 tk őrölt kávé

2 db tojás

130 g cukor

a töltelékhez: 

250 g mascarpone

50 ml habtejszín

1 ek porcukor

1/3 vaníliarúd

1 ek kávélikőr (opcionális)

1. A csokoládét vízgőz fölött megolvasztom a vajjal. 

2. A lisztet átszitálom a sütőporral, a sóval és a kávéval. 

3. A tojásokat kihabosítom a cukorral. 

4. Finom mozdulatokkal a tojásokhoz forgatom a szoba-hőmérsékletű olvasztott csokoládét. Hozzáadom a lisztet is. 15 percre hűtőbe teszem a masszát. 

5. Közben sütőpapírral kibélelek három tepsit, és a sütőt előmelegítem 190 fokra (légkeverésest 170-re). 

6. Egy fagylaltos kanállal halmokat nyomok a masszából a tepsikre, egymástól 5 cm távolságra (nekem 6 fért el egyre). Az ujjammal kör formájúra igazítom őket. 9 percig sütöm. 

7. A mascarponét kikeverem a tejszínnel, a porcukorral, a kávélikőrrel és a vaníliarúd kikapart magjaival. Ha a kekszek kihűltek, kettesével összetöltöm őket a krémmel. Ehhez én habzsákot használtam, de egy kanállal is megoldható. 

Recept: Lemons for Lulu

kávé csokoládé mascarpone keksz kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr885984006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

obk (törölt) 2014.04.08. 20:02:18

Egy kis matek: ha 1 tepsire 6 darab keksz fért el, és 3 tepsi volt kikészítve, hogyan lett 8 darab keksz a hozzávalókból?
@obk: Te biztosan matematikus vagy. :D Hát nem látod, hogy ott van a fotón még két fél is?
@obk: az utolsóra már csak 4 jutott, pedig elfért volna 6 is :-)
Szia!
Elkészítettem és zseniális lett. Eddig azt hittem, hogy a brownie a csokoládésütik királya, de a recepted letaszította a trónról.
Végül a mascarpone krémig nem jutottam el, de magában is mennyország:)

Megnéztem a Lemons for Lulu-t és nem elég hogy milyen jól ír, kiváló receptek is vannak.
süti beállítások módosítása