KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. november 11., kedd 1 komment

2014. november 11., kedd 1 komment

Nincs édesség? Chai tea latte és matcha tea latte

latte2.jpg

Bármennyire is meglepő, még nálam sincs kéznél mindig valami sütemény. Azt szeretem, amikor a legváratlanabb helyzetben, távol az otthonomtól, reménykedve pislogva felteszik nekem a kérdést: nincs nálad egy kis süti? "De, pont van egy zsebemben" - szoktam válaszolni.

Otthon azért igyekszem felkészülni a váratlan barátokra, már csak azért is, mert imádom a spontán vendégségeket. Nincs nagy konyhám, de a keskeny kis kamraszekrényem - ahogy tapasztaltam - mások számára megdöbbentően sok alapanyagot rejt. Például fűszerekből, lisztekből és gabonákból tényleg jól felszerelkeztem. Ha megkérdeznétek, mi az, ami mindig legyen otthon, hogy bármilyen váratlan helyzetben össze tudjatok dobni egy süteményt, én ezeket javasolnám, vagy legalább bármelyik négynek a kombinációját (azért ésszel persze): 

- liszt

- tojás

- cukor 

- só

- sütőpor

- kakaópor

- étcsokoládé

- olajos mag

- aszalt gyümölcs

- mogyoróvaj

- Nutella

- vaníliarúd

- tej

- keményítő

- fahéj

- vaj

Ezekkel már egész kreatívan lehet létezni a konyhában. 

A fotón látható két latte arra pont jó, hogy ha csak egy fél órácskára beugrik hozzám valaki, akit kényeztetnék, hirtelen meg tudjam kínálni valamivel. Ez legalább hozza azt a szintet, amit, ha tőlem más nem is, de én magamtól igazán elvárok. 

latte.jpg

Chai tea latte

Ehhez érdemes egy keveréket készíteni, amit mindig a szekrényben tartunk, egy kis fűszeres vagy befőttes üvegben. A hagyományos eljárás szerint egész fűszereket áztatnak forró vízbe, de a hosszadalmasabb eljárás, a mi esetünkben pedig a gyors reagáláson van a hangsúly. 

chai tea mix: 

2 ek őrölt fahéj

1 ek őrölt gyömbér

1/2 ek őrölt kardamom

1 tk őrölt szegfűszeg

1 db vaníliarúd kikapart magjai

Ha teát készítek, egy teáskanál fekete teát (pl. Earl Greyt) 1 dl forró vízbe áztatok 1 tk chai fűszerkeverékkel 2 percre. Átszűröm, 1 tk nádcukorral édesítem, és 1 dl felgőzölt vagy habos forró tejjel felöntöm. 

Matcha tea latte

(1 adag)

1 tk matcha tea por

1 ek forró víz

2 dl forró, felgőzölt vagy habos szójatej

1 ek cukor

A port feloldom a forró vízben a cukorral, majd a forró tejjel felöntöm. Ezt is lehetne jóval cizelláltabban csinálni, például van ilyen spéci matcha tea keverő, de nekem enélkül is ment. 

kávé ital tea kezdőknek is délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr606886467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezek nagyon finomaknak néznek ki.
süti beállítások módosítása