KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. augusztus 12., szerda 10 komment

2009. augusztus 12., szerda 10 komment

Újra a Klasszban!


Óriási örömömre holnaptól újra megtaláltok a Klassz étlapján. Amiért átkozhatjátok vagy áldhatjátok a nevemet: mokka-mascarpone torta (a fotón); kókuszcsók rolád citrom mousse-szal és szederöntettel (ilyesmi).
Az úgy van, hogy a Klasszban kb. négyhetente változik a menüsor. Ez az, ami számomra igazán izgalmassá teszi a munkát: havonta lehet újabb jó desszerteket bemutatni, nem kell éveken át ugyanazt a somlóit csinálni (ezt nem is tudom, hogy lehet kibírni). A legutóbbi étlapról a nyaralás miatt lecsúsztam, így alaposan rápihentem a mostanira, ami remélem, alaposan meg is látszik a mostani desszerteken.
Változás, hogy eddig csak egyféle édességet gyártottam, most viszont kettővel indulok, mert úgy éreztem, többet is tudok vállalni. Holnap reggel kezdek, gyorsan ki fog derülni, hogy jól mértem-e fel a teherbírásomat.
Nagyvonalakban a desszertekről:
A „mokka” a cukrászatban a kávé és a csokoládé (vagy kakaó) kombóját jelöli. A torta az amerikai devil’s food cake-hez hasonló kávés-kakaós tésztából és egy kávés-tejszínes mascarpone krémből áll. Vaníliafagylalttal (ezt nem én csinálom) és mokka öntettel tálaljuk. Különlegessé a tésztája teszi, ebben a műfajban R. (az üzletvezető) szerint jó vagyok („nem tudom, mi a trükkje, de nagyon jó”).
A habcsók rolád szerintem már önmagában is egy kuriózum, mert fényévnyire van a karácsonyfákon megszokott, kiszárított meringue-ektől. Egy liszt nélkül, tojásfehérjéből készülő lapot tekerek fel úgy, mint egy piskóta roládot, citromhabbal megtöltve. Ehhez szederöntetet adunk, ami citromhabbal együtt nagyon jól ellensúlyozza a habcsók gejl édes ízét.

klassz

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr155141308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Istenien hangzik!
igen, végül nem is szerepel a fagyi az étlapon, csak nem tudtam róla. remélem, van olyan jó a torta, hogy fagyi nélkül is megállja a helyét ;-)
Sz, a mokkás torta vanilia fagyi nélkül érkezett...
sziasztok, lelkes kommentelőim! :-) képzeljétek, ma nagyon nem jól jöttek ki a dolgaim a konyhán, és holnap újra csinálok mindent. szóval ma még ne menjetek próbaevésre, ráértek holnap! ;-)
Mi is megyünk még augusztusban:)A legutóbb szilvás pitét ettünk ilyentájban, de egy ideje valahogy kifinomultabb édességek vannak az étlapon ;)
Zsofi, legjobb lenne testületileg tesztelni ;)
hurrá, de jó, hogy holnap megyünk : )))

Zsofi foodblogja 2009.08.12. 15:56:00

Mmmm ezt elmegyek kipróbálni!
moha, a "kávé" címkénél megtalálod a receptet. a krémen annyit változtattam, hogy minimálisra csökkentettem benne a kakaót, maximálisra a kávét :-) mert az eredeti recept nekem nem volt elég kávés
Jesszusom de gyönyörű!!! Rajongok a kávés édességekért. Receptet is kapunk, vagy az üzleti titok? Szívesen meglepném az Anyukámat egy ilyen tortával, ő a másik kávérajongó nálunk.
süti beállítások módosítása