KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. május 17., vasárnap 7 komment

2009. május 17., vasárnap 7 komment

Büszkeség és: Habcsók rolád lime mousse-szal


Amikor R. megkérdezte tőlem, örülök-e, hogy megcsináltatta velem ezt a desszertet, rövid gondolkodás után azt válaszoltam: örömnek nem nevezném, de büszke vagyok rá, hogy sikerült. Gondoljunk csak bele – a tojásfehérjének belül puhának (nem ragacsosnak, mint a pavlovánál), kívül egy vékony rétegben ropogósnak kell lennie, ráadásul még fel is kell tekerni anélkül, hogy összetörne; a mousse-nak pedig olyan állagúra kell sikerednie, hogy ne folyjon ki a roládból.
Összességében egy nagyon könnyű nyári desszert kerekedett ki az igyekezetemből. A hab a tortán a friss eper volt hozzá. Legközelebb azt is beletekerem.

Habcsók rolád lime mousse-szal

A lime mousse-hoz:

Lásd citrom mousse, csak citrom helyett lime-ot használtam.

A habcsókhoz:

150 g tojásfehérje (3-4 tojásból)
2,5 ml citromlé
200 g kristálycukor
2,5 g kukoricaliszt

Egy elektromos mixerrel gyors fokozaton lágyra verem a tojásfehérjéket. Hozzáadom a citromlevet és a cukor harmadát. Tovább verem, amíg puha csúcsokat nem formáz. Hozzáadom a cukor újabb harmadát, tovább verem, majd a maradék cukor jön a kukoricaliszttel. Addig mixelem, amíg kemény csúcsokat nem vet.
Egy 25x36 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelek, ráöntöm a habcsókot. 160 fokra előmelegített sütőbe teszem, 20 percig sütöm. Kiveszem a sütőből, és megvárom, amíg teljesen kihűl.
A meringue-et alufóliára borítom úgy, hogy a sütőpapír legyen felül. Óvatosan lehúzom róla a sütőpapírt, a helyére kenem a lime mousse-t, kb. 1 cm vastagságban. Feltekerem, ahogy a lekváros piskótatekerccsel is tenném. Jó szorosan alufóliába csomagolom, hogy megtartsa a formáját, és a hűtőbe teszem 4 órára.
Ha szeletenként tálalom, az alufóliával együtt vágom egy nagy és éles késsel, utána húzom le a fóliát az egyes szeletekről. Tálalhatom egészben is, akkor lehúzom róla az alufóliát, úgy gördítem egy süteményes tálra.
Kb. 10 vastag szelet lesz belőle.

Recept a Dessert Recipes from le Champignon Sauvage című legújabb szerzeményemből.

tojásfehérje desszert lime meringue vállalkozó szelleműeknek paradigmaváltáska

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr185141333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szia, nagyon sajnálom, hogy nem sikerült, én teljesen ki szoktam borulni ilyenkor, de persze neked nem ezt tanácsolom :-) szerintem iktasd ki a fóliát, és csak sütőpapírt használj. amúgy pontosan olyannak kell lennie, amilyennek leírtad: kívül ropogós, alatta lágy habcsók.
a habhoz fontos, hogy a tejszín használat előtt min. 8 órát a hűtőben álljon. én csak állati tejszínt használok, növényit soha, és nem használok hozzá habfixálót sem. remélem, segítettem.
Megpróbáltam elékészíteni. AZ eredmény katasztrofális lett. Nekem nem sült meg eléggé a habcsók része. vagyis a külseje már barna volt, ezért kivettem. A belseje puha maradt. Ez még emm is lett volna akkora baj, ha nem ragadt volna rá az alufóliára...
Ennél a krém sokkal rosszabb lett. Ezekből a szar tejszínekből képtelenség kemény habot verni. Te milyen tejszínt használsz? valamilyen habfixálót/zselatint használasz? Mit csináljak, hogy ne ragadjon a habcsók a fóliához?
gratula. és a kitartásnak megvan a gyümölcse : )
Hmm ez csodásan hangzik!Gratula!
öröm nektek blogot írni! :-)
hát erre joggal lehetsz büszke! de szívesen megkóstolnám..

miss Muffin 2009.05.17. 20:37:00

Hát ez valami fantasztikusan guszta!! Imádom az ilyen könnyű nyári desszerteket!! Ügyes vagy, hogy ilyen szépen összehoztad! Le a kalappal! :)
süti beállítások módosítása