KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. augusztus 17., hétfő 1 komment

2009. augusztus 17., hétfő 1 komment

Annak, aki nem bonyolítja túl: Aszúban sült szilva bazsalikomos mascarponéval

V. barátnőmnek – aki egyben lelkes kommentelőm és előkóstolóm is – aranyból van a szíve, így képes volt hosszabb időre megválni kedvenc Peter Gordon-szakácskönyvétől. Elég sokáig ültem rajta, pedig nagyon tetszettek a különleges íz kombinációi. Végül ezt a pofonegyszerű desszertet választottam, amit még évekkel ezelőtt V.-nél kóstoltam, így tutira mentem. Mert V. sosem bonyolítja túl.
Na a Klasszban már egy kicsit más a helyzet, mert én meg néha túlbonyolítom, és még jól rá is görcsölök… Ezért aztán beletelt néhány napba, mire a sütemények már majdnem úgy néztek ki, mint ahogy én látni szerettem volna. Mostanra már majdnem vállalhatónak érzem a külsejét, az ízzel szerintem nem volt baj. Mindenesetre nagyon jól fogy, nem is tudok eleget csinálni, de a visszajelzésekről még mindig keveset tudok. A barátaim azt mondják, isteni, de hát ezért ők a barátaim.

Aszúban sült szilva bazsalikomos mascarponéval
(4 személyre)

A sült szilvához:
1 rúd vanília
10 szem szilva, megfelezve, kimagozva
70 g kristálycukor
250 ml aszúbor (az eredeti recept édes fehérbort ír, én Göncöl Tokaji Fordítást használtam)

A krémhez:
100 g mascarpone
2 evőkanál cukor
8 bazsalikomlevél, apróra vágva
150 ml habtejszín

egy olyan sütőtál, amiben a szilvák kényelmesen elférnek egymás mellett

A vaníliát félbevágom, a magos felével felfelé a tepsire aljára teszem.
A szilvákat meghempergetem a cukorban, húsos felükkel felfelé ezeket is a tepsibe teszem. Meglocsolom a borral.
200 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöm. A végére a szilváknak kicsit karamellizálódniuk kell.
A krémhez a mascarponét, a cukrot és a bazsalikomot összekeverem, hozzáöntöm a tejszínt, és magas fokozaton majdnem keményre verem.
Tálalásnál minden szilvaadag mellé jár egy-két kanálnyi krém.

szilva klassz mascarpone gyümölcsös desszert gluténmentes kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr945141307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pedig olyan kiváncsi voltam, hogy vajon te melyik édességet fogod kiválasztani a könyvből : ))
jó, hogy emlékeztetsz, hogy itt a szezon,olyan rég csináltam mert ezt a desszertet, sárgabarackkal is nagyon jó!
süti beállítások módosítása